fredag, april 20, 2007

Ja, nu har jag gjort så igen, så som man inte får göra...
Jag har tagit kort när jag kör bil. Det syns hur det speglas i rutan, tyvärr.
Men just här kan man inte stanna och jag vill så gärna visa att rapsen är på god gång!

Det blåser fortfarande jättemycket och jag tycker att mitt lilla träd vajar lite väl oroväckande.
Men än så länge står det upp och är översållat av blommor.
När jag gick min obligatoriska trädgårdsrunda när jag kommit hem från jobb så hade jag följe av en liten Selma. Jag fick flera foto där hon lyckades komma med, antingen med en svans eller ett öra :)
Så till sist fick hon stå modell mitt i den snustorra rabatten.

Fredagkväll och lugnet sänker sig.
En öl före maten gör susen för en sliten panna. Det har varit en lång vecka, Herre Gud, vi har ju jobbat alla fem dagarna :)

Det ska bli skönt med helg trots att den är halvbokad redan.
Imorgon är det konfirmation (som inte är så där jätteroligt längre... man har ju varit på en del) och på söndag är det fotboll!! Det ska däremot bli jätteskoj!
MFF spelar borta, men det är bara två mil dit :) Ett härligt skånederby väntar! Fast detta är det minsta derbyt, annat är det när "di blåe" möter Helsingborg...

20 kommentarer:

Anonym sa...

TReeeelivg heeeelg! =)

En extra gosekram till lilla sockersöta kattfröken!

mossfolk sa...

Rapsen på gång! Här känns riktigt höstigt idag så gissa om jag blev glad när jag såg dina bilder! :)

JULIEK sa...

Du er en farlig bilkjører du he he. Ljuvliga vår bilder, tenk vi har snø her. Det er hvitt och jag måtte skotta lite foran dørren idag, hjelp, men jag bor ju i midt Norge, måste ju forvente det.

Linda sa...

Ellis: detsamma till dig vännen!!
Selma skickar med en massa spinn :)

Mossfolk: ja, den är så gul och fin :)
Men det blåser som om det är värsta höststormen men nu är faktiskt solen framme!

Julie: jag vet att man inte får ta foto när man kör, Ber kommer väl att skälla på mig...
Men så trist det låter med snö...
Kommer du ihåg förra året när vi jublade över snön?
Det var då det, nu vill vi ha värme - tänk att man aldrig kan vara nöjd :)

Anonym sa...

Så snart står åkrarna gula hos er. Det är så vackert. Tänk vad jag tycker det är fint mot en åsksvart himmel.
På tal om åska så dundrade den här igår och blixtrade med...fast den missade jag.

Idag har det blåst hela dagen och det är inte lite det har tagit i.

Nu hoppas vi på skönare väder till helgen....ha det så gott

Bloggblad sa...

Sista blomman... läcker! Men ojojojoj - fotografering vid bilkörning måste vara värre än att prata i mobil...

Anonym sa...

Ajabaja säger bettantröttis, "händerna på täckjagmenarratten"!
God nattsömn och en skön helg önskas hela familjen :)

Anonym sa...

Vackert med gula rapsfält. JAg såg ett par helgula på min resa :-)

Det ser lugnt ut i trafiken hos dig men ta det lugnat när du fotograferar under bilkörningen :-)

Ha en bra helg!

K sa...

Borde kanske vara anonym nu,men jag tar också kort när jag kör bil (ibland). Brukar förbereda kameran med att ställa in på flera bilder på en tryckning. Hoppas att någon bild blir tillräckligt skarp för att använda. Gör det bara om jag är själv på vägen och inte inne i stan.

Har ni redan så stora fina blommor?

God natt och trevlig helg!

Elisabet. sa...

Å, nu måste jag ta tåget till Svarte och promenera där nån timme, då kanske jag får njuta av rapsdoften som är det bästa jag vet ...!

Tankevågor sa...

Oj! Jag kan knappast fatta att ni har raps på gång redan. Men visst är det väl lite tidigare vår överallt i år?

Här är det otroligt vackert men så himla blåsigt. Färjor till Åland osv. är inställda.

Visst har man många bilder när liten kisse är på väg ut ur bilden. Jag funderade nästan på om jag skulle lägga ut någon på Roxy. Man blir så full i skratt när man ser en halv valp eller bara en svans! :-)

Annika sa...

När jag ser dina bilder tänker jag ALLTID att jag måste till Skåne. Ser så hima fint och mysigt ut...

Anonym sa...

Jag saknar rapsfälten! Det är bland det somrigaste jag vet.

Elisabet. sa...

lindalotta: om man tar upp kameran när man inte har tusen bilar bakom eller framför sig .. så sååå farligt är det inte.
Hur många rattar inte in radiokanaler eller tar sig en läsk medan man kör bil ... eller tar godis ur en påse?

Det är nästan samma sak.

Anonym sa...

Det är ju rena sommarbilderna här! Så härligt att se. Och lilla Selma som följer med dig överallt. :)

Ingela sa...

Just precis nu blir jag verkligen avis på er som lever i sydliga nejder. Nu är vinterföret slut här, och det dröjer ytterligare någon vecka innan det börjar växa på riktigt.

Men snart ska jag gå på tibast-spaning längs med Storbäcken.

Linda sa...

Gunnel: har förstått att ni har haft alla sorters väder lite längre upp i landet.
Jag är glad så länge jag slipper snö och åska. Är så rädd för åska...

Bloggbla: den sista blomman är en julros som blommar mitt i lungörten :)
När jag tar kort i bilen så tittar jag inte i kameran jag trycker på måfå och hoppas att det är något kort som blir bra.

Bettankax: nu ska vi inte kasta sten i glashus :)
KramKram

Tina: du har väl sett dem uppifrån - det är häftigt när lapptäcket uppenbarar sig :)
Och som sagt, fotona tas på måfå och så får det bli som det blir... :)

Magalös: tack!! Jag är inte ensam och jag gör ju ungefär likadant, blir det inte bra så kan man bara radera dem :)

Elisabet: du kan nog vänta en vecka till, tror inte de doftar så mycket än, de är inte i full blom ännu.

Londongirl: jag blir lite "himmablind" så jag vet inte om det är så tidigt. I Danmark skördar de raps två gånger om året, de har alltså ännu lite bättre förutsättningar än vi.
Skönt med fler som har halva djur på sina bilder :)

Annika och Matilda: ni får sammanstråla i Skåne innan ni ger er av på vars ett håll, ni är så välkomna!

Elisabet: tack :) Det är ju inte så att jag sitter och glor in i kameran och försöker få den bästa bilden med det perfekta ljuset, här trycks det bara och sen blir det spännande när man laddar in bilderna i datorn :)

Monica: förra elgen var det sommarväme och blommorna sträckte på sig och sen kom regnet ch nu är det verkligen racerfart där ute :)
Selma är en trogen följeslagare :)

Ingela: det är en väsentlig skillnad. Men ni har ljuset så mycket längre, det borde skynda på allt lite, fast det är kanske för kallt än?

Linda sa...

Usch så slarvig jag är...
Glömmer bokstäver och stavar som en kratta... :(

Ingela sa...

Just nu är det stor skillnad, p.g.a. temperaturen, men innan mitten av sommaren är vi ikapp. För då växer det ju dygnet runt, så det knakar.

Linda sa...

Ingela: ja det är väl så, att när det väl sätter igång hos er så går det i 190 :) Då gäller det att vara med!