onsdag, september 20, 2006

Bilden som inte kom in igår!! Äntligen!!

5 kommentarer:

JULIEK sa...

...men så søt en sommerfugl (fjæril)

Det Mörka Hotet sa...

Bättre sent än aldrig!

Samuel

Elisabet. sa...

Ja, då slutade min att fungera ..-))

(Men den kom igång vid midnatt .. så nu passar jag på ..-)

Anonym sa...

Aha - En amiralfjäril.
Migrerar från sydeuropa varje år och övervintrar aldrig i Sverige (något undantag finns, genom åren). De hittar ända till höga nord. Själv har jag sett den (som du sett på min blogg), men den är även rapporterad från Abisko i år.

Märkligt att de flyger så långt. Och varför? Bara för att glädja oss, eller...?

Linda sa...

Julie: ja, visst är den fin?! Namnet visste Bert, så klart!

DMH: jo, det är sant, men man hinner bli ganska irriterad när man sitter där och försöker och försöker...

Elisabet: du kan ju inte ha flyt i tråden alltid :)

Bert: jag hoppas och tror att det är får vår skull, som de flyger så långt...