söndag, september 17, 2006

Salig "blandning"

Idag har vi hunnit med en del.
Vi har varit på dop, fått nattvarden och välsignelsen, ätit massor av god mat och ljuvliga bakverk. Det var intensivt på mottagningen, många barn, som alla ville vara i centrum.
Mycket skratt, några tårar.

När man då lämnar allt det bakom sig och kommer hem till stillheten så slås man av hur vacker tystnaden är.
Men jag vill inte vara utan något, jag tycker om mina vänner och deras barn, men jag älskar stillheten här hemma...

Naturligtvis har vi varit och röstat. Jag har spritt mina röster rejält. Lite blått, lite rött och halvblått... Det som är bra för min kommun är kanske inte så bra för landstinget, och det som är bra för landstinget är kanske inte bra för riksdagen osv... Men röstat har vi och finklädda var vi, eftersom vi pep dit efter dopet :)

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Och jag är nykyrkad också - fast det var "bara" en enklare kvällsmusik där min barnkör stod för sjungandet. Första gången för många av de små - och jättepirrigt... även för mig som inte vet hur de nya törs. Men det gick bra.

l*eva sa...

Skrattar för mig själv...här framför datorn..."nykyrkad"...Underbar beskrivning!!! Tack "bloggblad"!

Tycker att det var ett Utmärkt sätt, att rösta...lindalotta!
Nästan hela Regnbågen...och jag tycker, att Du tänker rätt...man får liksom fundera HUR kommun och landsting fungerar...sen i STORT...kan man välja den *blomma* som Hjärtat...är mest tilltalat av!

Linda sa...

Bloggblad: nykyrkad!! Skrattat åt din beskrivning, jag med.
Det är något speciellt med barn som sjunger, det berör.

Eva: ja, det är inte lätt att få ihop det riktigt. Det som händer i min kommun står ju mig allra närmast. Undras om alla tänker så, eller man kör på i samma stil rakt över?

Bloggblad sa...

Flina på ni, det är helt okej. Min familj tycker att jag hittar på alldeles för många egna ord...

Jag tycker också att man ska tänka på vad man röstar på i stället för att slentrianrösta.
Fast i Maude Olofssons fall, föll hon på pratet. Jag orkar bara inte med hennes röst. Annars...

JULIEK sa...

Så deilig med en fin søndag. Er du fornøyd med valget?

Linda sa...

Bloggblad: det är väl jättehärligt med nya ord!

Julie: det är väl ganska okej med valutgången. Tror inte något parti ska sitta alltför många år.