lördag, september 30, 2006

En lat, skön lördag har det varit.
Vaknade, tassade ner och satte på kaffe, startade datorn.

Satt och läste ett par timmar och drack kopp efter kopp.
Sen kom Micke nersläntrande och dukade fram frukost.
Pratade med mamma i telefon i nästan en hel timme.

På med lite anständiga kläder och så en prommis upp i byn, behövde komma inom butiken med den gröna skylten. Hem igen utefter ån.

Strosade runt i trädgården och tittade på allt, som faktiskt blommar fortfarande. Mycket blommar om, för vilken gång i ordningen vet jag inte.

Lyssnar på radio, en dansk kanal som spelar allt mellan himmel och jord och med charmiga programledare. Äter en banan.



Nu börjar det dra ihop sig inför kvällen.
En dusch, tillpiffning och sen den eviga frågan; vad ska jag ha på mig?

Det ska nog bli bra :)

(Marianne: heter det ned eller ner?)

6 kommentarer:

Linda sa...

Bettankax: den var bra! Det tog ett par nanosekunder innan poletten trillade ner/ned (åh, hur ska man skriva?? Ner eller ned??)

Linda sa...

Vi får väl se om experten svarar ;)

Monica med yffen sa...

Ibland har vi faktiskt pyttesmå bananer i butiken som benämns "babybananas". Är det en sån på bilden?

Linda sa...

Monica med yffen: nä, den är inte köpt som någon babybanan, men skillnden i storlek var så markant så jag kunde inte låta bli att leka lite :)

Bloggblad sa...

Jag har för mig att läst (ska slå upp det sen - men det piper nerifrån (nedifrån) spisen) att "ned" är lite "finare" än "ner" som är det vardagliga sättet att skriva.
Ska kolla sen i min språkbibel.

Bloggblad sa...

Och du! Jag är inte expert på riktigt. Då är det bättre att du frågar proffexperter som Helena översättare.