onsdag, september 06, 2006

Torsdagstest

Imorgon ska jag testa att åka kollektivt.

Det har jag visserligen gjort förut, men inte till jobb.
Vi har bra förbindelser härifrån, det tar mig bara ett par minuter att komma till både busstation och tågstation, så in till stan är det inga problem. Problemet är att mitt arbete ligger i utkanten av stan och dit är det knapert med förbindelser. Det är ett industriområde men busstrafiken är under all kritik.

Det ska nog gå bra, men jag vet inte riktigt hur dags jag måste ge mig iväg eftersom det är en massa vägarbeten och annat som försinkar. Jag har meddelat mina kollegor att jag kan bli sen, imorgon är en testdag.

Hoppas det inte regnar alltför mycket...

Vi har firat Micke lite idag, med paket och tårta. Vi tittade på fotboll ikväll, det satt hårt åt, men de vann till slut. Tyvärr låg all fokus på spelarna som hade blivit hemskickade och stackars lagkamrater blev utfrågade om det istället för om idrotten de sysslar med.
Jag kan bli ordentligt trött på journalister...

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Då ska jag tänka på dig i morgon när jag ligger på soffan och läser och dåsar och lyssnar på musik... och är L E D I G.
(Fast å andra sidan tjänar jag inte heller några pengar då...)

l*eva sa...

Oj Oj...dylika Projekt, är jag glad att jag slipper-numer!

Önskar dig en bra tur och en likaledes bra dag!

Linda sa...

Bloggblad: hoppas du hade en go dag. Jag var ju ledig igår och vet hur lite man faktiskt kan åstadkomma :)

Eva: jag är så van vid att alltid ha bil, så därför kändes det som ett jätteprojekt. Allt gick dock bra.