fredag, september 29, 2006

En fredag

Det blev en lång dag idag...
Vaknade tidigt och kände mig ganska pigg, ovanligt för att vara mig - och det gick snabbt över. När jag stod i duschen så kom tröttheten över mig igen.


Jag promenerade genom byn i den tidiga morgonen och det var alldeles tyst, några fåglar sjöng för mig. Proppfullt på bussen in till stan, varmt och klibbigt. Hann precis med den anslutande bussen och slapp gå den sista biten till jobb.

Kaffe.

158 mail att gå igenom.

Sen gick dagen i ett huj och allt flöt på i ett behagligt tempo, trots ett alldeles nytt telefonsystem.
Fram till halv tre.

Återkallande av en produkt.
Långa listor skrevs ut, 972 kunder skulle ringas upp - omgående!
Rabblade samma sak om och om och om och om och om igen...
"Nej, det är inget farligt, men du ska inte sälja det. Det smakar blä!"

Hann med bussen hem, trots allt, släpande på 10 liter vispgrädde inför morgondagens fest. Jag har om möjligt, ännu längre armar nu ;)

Hem till Micke, lite gnällig (jag alltså) HUNGRIG!
Efter en kvart hade Micke slängt ihop en middag - åt, somnade.
Blev väckt med kaffe, tittade på Idol. (ja, han är snäll!)
Nu sitter jag här.

Fick paket med posten, ljudböcker som jag beställt. Har blivit nyfiken på det sedan jag läst hos Ellis om det. Jag har väntat på dem så jag blev jätteglad, ända tills jag såg att två skivor fattas i den ena :(

6 kommentarer:

Lilla B sa...

Lyssnade på radion när jag åkte hem från jobbet. De talade om de återkallade produkterna. Tänkte på dig. Nu har du massor att göra.... Och här passerar jag min sjö och allt är fridfullt. Jag tyckte att det var lite orättvist.
Ha en trevlig helg!

Bloggblad sa...

Hmm.... det där med "fattas" känner jag till. I morgon kommer det STORT gnäll om vad som fattas i min bok. Den som inte vet det, saknar det inte, men jag som vet... och några till.

Linda sa...

Lilla B: jag visste att det gått ut en pressrelease, men kanske inte i hela landet... Många satt kvar när jag gick, det blir så mycket jobb av det.
En trevlig helg till dig med!

Bloggblad: det är irriterande, har ju inget slut på boken! Har skrivit till dem, så jag hoppas de kan hjälpa mig.
Va trist att du hittat fel, eller rättare sagt, saknar saker.

Bettankax: mmm, det blev en del att göra. Det hade nog inte varit någon hit med lättmjölken i kaffet, men du hade märkt det på lukten...
Trots mitt gnäll, så känns det bra att vi är seriösa, hur jobbigt det än må vara. Kramen

Anonym sa...

Jag må vara VÄRLDS-frånvänd...men VAD är det som är *bortplockat*?

Lättmjölken?

Vacker Kvällsbild!
För, att inte säga MYCKET Vacker!

Det Mörka Hotet sa...

Trevlig helg på er - och kom ihåg att det enda (riktigt) viktiga är du själv och de dina!

Samuel

Linda sa...

Eva: vi återkallade 80 000 liter lättmjölk, pga smak- och luktavvikelse.

DMH: en riktigt trevlig helg till Dig också! Ta väl hand om DIg!