lördag, september 09, 2006

Jag slapp...

...klippa gräset. Micke gjorde det istället.
Så jag pep iväg och köpte tyg :)
Vi ska på barndop nästa söndag och jag behöver något att ha på mig.
Jag har ju sedan tidigare köpt tyg till byxa och jacka, men jag ville ha något till. Så i eftermiddag har jag sytt en topp. Nu har jag börjat på jackan, den tar längst tid. Sen är det bara byxorna kvar, sen är jag klädd.

För att visa Micke min uppskattning så köpte jag två små presenter till honom, han blev glad.

Det har varit fotboll på vår tv, precis hela dagen. Den första matchen började två och den sista har nog knappt börjat. Det är ett sant hösttecken, om något.

Drack ett glas vin till middagen, men nu håller jag mig till vatten. Vi ska sjunga imorgon, redan klockan elva så jag måste vara snäll mot mina stämband. Egentligen skulle jag inte druckit vin överhuvudtaget, eftersom rött vin torkar ut slemhinnorna. Men det var så gott...

Åter till symaskinen :)

5 kommentarer:

Linda sa...

Tackotack :)

Bloggblad sa...

Oj, det visste jag inte... vilken tur att jag inte ska sjunga i morgon! Men å andra sidan hade kanske den nyttiga saften vägt upp den onyttiga?

l*eva sa...

Oj, vad Du är Duktig!
(Micke med...)

JULIEK sa...

Så duktig du er som syr klæder. Jag er utrolig dårlig på at laga saker med mine hender, kan knapt håntere en symaskin : )

Linda sa...

Bloggblad: detsamma gäller mentoltabletter... Fast det gäller kanske bara superproffs :)

Eva: tack för beröm!

Julie: allt som är roligt är lätt, jag älskar att sy!