söndag, september 24, 2006

Vilket härligt möte!!

Vilken dag detta har varit, jag har träffat mina nära och kära och alldeles nya nära och kära.
Men vi tar det från början.

Vaknade tidigt, smög ner och satte på kaffe (filterna var slut så det blev ett gammalt urtvättat filter tillsammans med lite hushållspapper) hämtade tidningen och fick känna värmen från solen.
Läste mina favoritbloggar, och några till, drack mer kaffe och läste ännu mer. Efter ett par timmar kurrade magen allt högre så jag väckte Micke och vi åt frukost.
Sen plockade vi äpplen och jag gjorde en äpplepaj.
Jag hoppade i duschen och började göra mig klar inför konserten. Då kom pappa och Boel.
På med kaffet igen (nytt hushållspapper) och fram med den nygräddade pajen och ut i solen. Vilken grej, där satt vi och njöt av sommaren och så är det snart oktober.
Iväg till kyrkan för det allra sista genrepet och vem kommer då, en hel timme innan konserten och med kameran i högsta hugg?! Jo, Ellis och Elisabet! Jag vinkar på håll och blir alldeles varm i magen, tänk att de faktiskt kom. Sen börjar Elisabet fota fönster, konstigt va? :)
Innan konserten hann jag fram till dem och fick världens goaste kramar.

Konserten gick hur bra som helst och vi fick massor av applåder och alla verkade nöjda. Snabbt ut genom kyrkan och fram till Ellis och Elisabet - Ni föjer väl med hem?? Mamma, du kommer väl också med? Och det ville de! Så bara så ni vet så har jag haft två nya sköna vänner här, vid mitt köksbord!
På med kaffet igen, nu med nyinköpta kaffefilter :), och fram med äpplepajen. Vi fikade och pratade och pratade och pratade och... Vilka härliga människor!
Sen styrde vännerna mot Ystad, lotsade av min mamma.
Jag har fina bilder på Ellis och Elisabet i min kamera, men jag vet inte om de vill att jag lägger ut dem... Hm... Jag tror jag gör det ändå :)
Tack för att Ni kom och förgyllde min dag. Jag glömde helt bort min förkylning, vilken gör sig desto mer påmind nu...
Många kramar till Er båda!

8 kommentarer:

JULIEK sa...

...men lindalotta, for en herlig dag. Så roligt at bloggvenner kan møtes slik. Jætteroligt at du satte inn bilder. Det er noen fine damer det der. Kram fra meg som blir så glad når jag leser slike innlegg som dette : )

Anonym sa...

Och tack för att vi fick komma! Det var underbart roligt!!

Lena sa...

Alltså, bloggträff i Skåne och bokmässa i Göteborg; samtidigt som jag är sååå avis, gläds jag mer er!

Anonym sa...

En sådan Bra Dag, var Dig Väl Förunnat!
Bara och Njuta!

Spara till, när de där *hemska* dyker upp!

Bloggblad sa...

Jag har sett alla bilder och läst hos Elisabet, känns nästan som om jag var med. Härligt. Vilket gäng!

qi sa...

Härligt att ni berättar och visar bilder, säger som bloggblad, nästan som om jag är med.

Elisabet. sa...

Ja, det blev verkligen en härlig kväll!
Jag tänkte på den i eftermiddag när jag simmade i havet .., att detta blev sannerligen en guldstjärnestund.

Bloggare ÄR trevliga ..-)
(Och deras mammor och äkta män också ...)

Linda sa...

Julie: det var verkligen en jättehärlig dag och det är kanonfina "damer" på bilderna.

Ellis: tack för att ni följde med hem så att vi fick prata. Det var så speciellt att få höra era röster och se ert kroppsspråk.

Panter: detta var en intensiv bloggträffarhelg, jag är så glad för att jag fick vara med, vi hade ju en liten mjukstart här i Skåne.

Eva: gårdagen sparar jag till de tunga höstdagarna när jag tycker att det mesta är trist. En guldklimpsdag!

Bettankax: tack för att Du är precis den du är!

Bloggblad: Elisabet är ju så duktig på att beskriva sinnesstämningar och få en att känna att man nästan är med. Ja, du vet ju vad jag menar och du har ju träffat henne.

Qi: ja, man vill ju så gärne delge och förmedla och dela med sig, det var så himla trevligt och lättsamt.

Elisabet: eftermiddagen och kvällen med er, den sparar jag nära mig, tack för att Ni gav mig ett fint minne!