onsdag, september 13, 2006

Färdigklädd.


Ja, då var jag färdig .
Nästa projekt väntar...

14 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det där var skitsnyggt! Jag har hittat lite kläder i brunt, känns nytt eftersom jag inte använt brunt sen 70-talet då jag fick mer än nog.
För visst är det väl brunt? Eller blir jag lurad?
Snyggt med kavajen på den blusen. Och som vanligt gör sig allt bättre när man är lång och smal, än när man är halvliten och drar XXL... (Fy fasen så fet jag kände mig precis när jag skrev det - men det är sant!)

Linda sa...

Bloggblad: det är brunt. Jag förälskade mig i brunt för ett par år sedan och jag har massor!!! Svart, vitt, brunt och blått - och rött, det är Lindisfärger. Tycker om grönt med...
Ja, då hade vi fått med nästan alla. Lättare att skriva att jag inte klär i gult eller rosa.
Rosa på mig - har ni någongång sett en tvåmetersgris??

Linda sa...

Godnatt mamsen. Kram

Anonym sa...

Det var verkligen snyggt! Vad blir nu nästa projekt?! Nu vet man vem man ska fråga om man vill ha något plagg uppsytt till sig själv :-)
Jag ska alldeles strax gå och lägga mig.Börjar bli trött i ögonen nu.....
Vi ses imorgon på jobb!
Godnatt och sov gott!

Linda sa...

Jenny: måste göra färdigt kappan. Det är fodret som ska fästas bara, men det ska göras för hand och det är så trist...

Ska göra ett "lapptäcksöverkast" (nytt hänga-gubben-ord) ska börja klippa lappar imorgon.

Suss gott vännen. Kram

Elisabet. sa...

Jättesnyggt!
Börja sy på beställning.
Jag har ju mina linnejackor ..., hugg till rejält med lön ..-)

Lilla B sa...

Åh, så snyggt! Såväl brunt som snyggt!. Blev liksom Bloggblad lite övermätt på brunt under 70-talet. Brun manchester fanns överallt och till allt.
Men nu är det nytt igen.
Blir omåttligt avundsjuk på alla er som kan sy. Men har vett att säga GRATTIS!!

Anonym sa...

Ooo vad snyggt!!!

JULIEK sa...

......men oj har du lagat alt dette???? Jag blir helt imponert. Så duktig du er lindalotta. Ble virkelig fint : )

l*eva sa...

Vill ju på INTET sätt, verka Tjatig...men Du har Gåvor Du, lindalotta!

Linda sa...

Tack alla Ni för era fina kommentarer! Roligt att ni tycker att det är fint, man kan ju bli lite hemmablind.
Nu är det projekt lapptäcke som gäller, måste variera mig lite, det har blivit en del kläder på sista tiden.

qi sa...

Jag är imponerad lindalotta!! Snyggt!

Bloggblad sa...

Jag som sydde så himla mycket förr vet ju att det inte är så svårt när man är van... men nu känns det helt oöverstigligt att börja klippa i ett tyg.

Men - som väldigt många andra feta små tanter älskar jag rosa... ju starkare desto bättre :)

Linda sa...

Qi: rodnar lite... Tack så mycket!

Bloggblad: Det är som att cykla!