fredag, september 22, 2006

Små bekymmer i Svedala


Bekymmer 1

Eftersom det, trots termometern, närmar sig höst så har jag börjat byta skor. Hela våren och sommaren har jag promenixat omkring i mina slöffser (det är väl inget riktigt ord, och bloggdrottningen lär väl ha kommenterer :)) Mina slöffser är jättemjuka och världens skönaste skor, dock ej så vackra...
Nu har jag då bytat till mina blå hjärtskor. Till följd av detta, kombinerat med promenader till och från bussen, så har jag fått benhinneinflammation. Det känns som om smalbenen är blytunga och det skär som knivar så fort jag rör tårna det minsta.
Får byta upp mig till mina gympadojjor istället, de är mjuka och snälla mot benen.

Observera att det krävs en hel del av mig att lägga ut den här bilden ovan, jag är allergisk mot fötter... Även mina egna. Den enda, vars fötter jag faktiskt står ut med, litegrann i alla fall, det är min mammas.

Bekymmer 2

Som faktiskt är lite jobbigare. Jag har börjat få ordentligt ont i halsen...
Det har cirkulerat en hel del sjukdomar på jobb, men jag har klarat mig än så länge, tills nu.
Jag har kli i halsen och det är lite tjockt när jag sväljer. Så nu sitter jag här med varm scarf virad runt nacken och varmt te i muggen bredvid - vi har ju konsert på söndag!

Tänk, Ellis och Elisabet kommer kanske och lyssnar. Då vill jag ju vara pigg och fräsch (jaja, önsketänkande)
Jag skulle lagt mig på sängen en stund när jag kom hem, men som alltid när jag tror att jag börjar bli sjuk, så sätter jag en jäkla fart. Vi höststädade lite utomhus och jag putsade alla fönster utvändigt på nedervåningen innan jag satte mig på rumpan. Men det är skönt att det är gjort. Nu har jag ju bara hälften av fönstren kvar :)

11 kommentarer:

Bloggblad sa...

Slöffser - jag bara älskar hemmagjorda ord! Om det var mig du menade... :) Jag får fullständig noja när man skriver att man går i prosetion i kyrkan, däremot... i församlingsbladet... men det är stor skillnad på att hitta på ord där såna saknas!
Inget fel på dina tår - men jag förstår dig, vissa vanskötta fötter kan ge mig kräkreflexer... inte dina.
Alltså - när man sitter på en utflykt och äter t.ex. Normalt ser jag inte så många barfossingar när jag äter.

Linda sa...

Ja Bloggblad, visst var det dig jag menade ;)

Jag kan inte förklara varför jag hyser sådant agg till fötter, det är något med konstruktionen som inte tilltalar mig. Avskyr när någon sitter och gör konster med tårna, det söker mig något fruktansvärt. Jaja, det är nog inte den mest udda böjelsen.

Linda sa...

Å Mamsen... Nu blev jag ju tre år igen :)

Linda sa...

Mamma: tack, det hoppas jag med. Jag får väl snart bädda med frottélakan med med plast på baksidan inatt, så som jag bälgar i mig hett te :)

Dakota sa...

Kul med egna ord :)

Krya på dig LindaLotta!
hoppas att du känner dig bra snart!

Linda sa...

Dakota: tack så mycket. Hoppas Du känner dig bättre.

Det Mörka Hotet sa...

Ordet slöffser har jag aldrig hört förut, härligt!

Hoppas du kryar på dig men jag kan i all världen inte förstå varför du inte gillar fötter som kan vara så vackra - även om jag själv föredrar vackra händer.

Samuel

Maria Agrell, Barcelona sa...

Krya på dig.

Linda sa...

DMH: slöffser... ja, det kommer nog ifrån hur det låter när man går i dem: slöffs, slöffs, slöffs :)
Jag kan inte förklara min olustkänsla för fötter, men vackra jänder däremot - det är fint!

Maria: tack så mycket. Det känns faktiskt lite bättre idag, även om det river lite på höger sida i halsen.

Linda sa...

...händer...

Bloggblad sa...

Oj, då kan jag inte impa på dig när jag visar att jag kan vinka med en tå i taget... synd! Jag har inte så många andra konster att briljera med...