tisdag, september 26, 2006

Sjuk

Ibland räcker det inte att vara envis. Idag sade kroppen ifrån och Linda lyssnade.
Jag satt på den där utbildningen som jag så prompt skulle gå på och hörde absolut ingenting. Jag såg hur läpparna rörde sig på föreläsaren, men jag var inte där.
Jag blev mer eller mindre tillsagd att åka hem.
Så då gjorde jag det.

Det var nog bra, 38,3 i temp och trånga luftrör. Nu ska jag ta kisen med mig och krypa ner i sängen. En bit, eller två, choklad för att trösta mig, det får det bli.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du åkte hem!

Kryp ner nu och bara vila. Jag tycker nog du ska ta 4 eller 5 bitar choklad, för säkerhets skull. =)

*kram*

Anonym sa...

Krya på dig!

Så'na där helger tar på krafterna.

:-)

Anonym sa...

Skickar Krya-På-Dig Hälsningar från ett Soligt Sigtuna!

Se så...vila NU ORDENTLIGT!

Lilla B sa...

Du blir snart rask och kry!

Dakota sa...

Krya på dig!
vila nu och ta hand om dig ordentligt!

JULIEK sa...

Å så tråkigt. Kos deg nå i sengen med din kisse. Kram

Bloggblad sa...

Bra gjort! Alltså att du åkte hem - inte dit.

Jag har hostat rätt hårt i dag - men är inte förkyld... sånglektion i morgon... måste vara pigg... :) (Fast jag hostar alltid mycket, en släng av astma)

Linda sa...

Ellis: jag, ibland kvittar det hur mycket man vill, idag tog orken slut. Det blev mååånga chokladbitar innan jag somnade :)
Kramis

Bert: tack så mycket! Jag är dock så tacksam för att jag orkade med söndagen, du kan tro att det var roligt att träffa Eisabet och Ellis. Skulle kanske tagit det lite lugnare under lördagen...

Eva: tack så mycket. Det har varit sol här med och varmt och skönt, tittade på den klarblå himlen från sängen innan jag slumrade.

Lilla B: det blir jag alldeles säkert! Det får vl ha sin gång bara.

Dakota: tack, nu ska jag verkligen ta hand om mig.

Julie: ja, det finns roligare saker än att vara sjuk. Men det är ju bara en vanlig förkylning.

Bloggblad: ibland kan jag vara en duktig tös :)
Har sovit ett antal timmar, men är tung i huvudet så det blir en hemmadag imorgon för min del.
Å, va roligt med sånglektion! Hoppas hostan är snäll mot dig.

Bettankax: mmm, visst är det ;)
Man är ju så duktig på att berätta för andra hur de ska göra. Kram

Anonym sa...

Gå inte tillbaka till jobbet för snabbt nu, för då slår det bara tillbaka igen.
Choklad hjälper super mot... tja, det mesta. =)

Å, tänk att det är så roligt nu när jag vet hur det ser ut hemma hos dig, det känns som jag sitter där vid bordet och småpratar. :-)

Linda sa...

Ellis: jag åt nog för mycket, fick nästan ont i magen... Men det gick över igen.
Känner mig ganska hängig så jag blir hemma imorgon. Sen får vi väl se hur jag mår.
Jag satt och tittade på bilder från i söndags och då ser jag ju er här vid mitt bord. Du får komma och småprata precis när du vill!

Det Mörka Hotet sa...

Kram på dig och LOVA att lyssna på kroppen!

(Och du behöver INTE svara på denna kommentar.)

Samuel

Linda sa...

DMH: jag skickar en kram i alla fall :)