torsdag, september 28, 2006

Bättre

Vila, det är obetalbart.
Känner mig betydligt bättre än jag gjort på hela veckan. Ska jobba imorgon, tycker det är en lagom mjukstart - en dag och sen helg :)

På lördag har vi jubileumsfest med Gospelkören. Då blir det massor av god mat, gott vin och en massa sång. Det brukar skapas de mest fantastiska kreationerna när det improviseras så.
Vi får väl se vad som kan skapas på lördag ;)

Har som sagt inte gjort ett jota på hela dagen och skäms inte för en sekund, det har bara varit skönt. Läst, vilat, tittat lite tv och nu har jag uppdaterat mig lite i bloggvärlden. Det finns så många som skriver så otroligt bra.
Ibland blir jag dock lite trött, när det är alltför seriöst och pretantiöst, rakt igenom. Någon gång kan man väl bara få vara?
Sådan är jag i alla fall.

11 kommentarer:

Bloggblad sa...

Så skönt - du är ung, då brukar det gå fortare att piggna till. Körfesten låter ju kuuuuul. Vill också gå på körfest... är ju flera månader sen sist...

Lilla B sa...

Bra och skönt med en återhämtningsdag. Ha det riktigt kul på körfesten!

Lilla B sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Det Mörka Hotet sa...

Skönt att du mår bättre nu! Vila är inte så tokigt, eller hur?!

Jag vet, visserligen är det kul med duktiga bloggare men samtidigt känns det konstigt att de skall vara så himla "duktiga" med sina bloggar...man saknar liksom människan bakom bloggen då, tycker jag.

Samuel

Linda sa...

Bloggblad: ja just det, ung och fräsch ;)
Det ska bli jätteroligt på lördag, vi brukar ha två fester om året och de är alltid väldugt bra och roliga!

Lilla B: ja, nu känns det att jag är på rätt spår igen, härligt!

DMH: vila är balsam för kroppen!

Ja, det är precis så jag menar, att man saknar människan bakom de där utmärkta utläggen och inläggen och fläskläggen ;)

Anonym sa...

Fest är Bra för Hälsan!

Håller med Dig om en del Bloggare!
Tänkte ha skrivit om det, häromdagen...men, sen tänkte jag om.
Ibland blir jag t o m lite förbannad, över en å annan *snusförnuftig* Bloggare!
Det finns bla. en på Expressen...som jag nästan får tarmvred av.
MEN: det ÄR ju den människans upplevelser och tankar...
(varför går jag in och läser den Bloggen...?)
Kanske för att jag egentligen inte har så mycket, att bli arg över nuförtiden? Lite ilska är bra för blodtrycket! *L*

Lena sa...

Här festar vi vilt, släpparty, 100, och körfest... låter jättekul Lindalotta. Det behövs nog minst en återhämtningsdag efter allt festade...

Anonym sa...

Å vad skönt att höra att du mår bättre!!

Vet du, de bästa bloggarna för mig är inte de Kulturella, Politiska, Intellektuella (skrivet med stor Ironi) osv. De som skriver sida upp och sida ner med långa utläggningar och ska vara "viktiga". Nej, det är människors vanliga vardag, små infall och idéer som är underbart att läsa!

Elisabet. sa...

Hej du Selmas matte!
Här sitter jag och knaprar på goda kex och dricker kaffe och läser om er stundande fest.
Hälsa alla och tacka för den underbara tillställningen i söndags!

Linda sa...

Eva: jag hoppas att hälsan är lika bra på söndag ;)
Men varför utsätter man sig för "de där" egentligen?!

Panter: ja, jag känner att jag är lite trött redan, efter allt festande, både hos dig och Bloggblad :)
Söndag är ju som bekant vilodag!

Ellis: ja, nu känner jag mig nästan som vanligt igen.
Trodde jag nästan var ensam om att tycka så om alla som är så "präktiga. Hade egentligen tänkt skriva ett längre inlägg om det, alltid hade det retat någon :)

Elisabet: Jag ska hälsa alla, jag reser mig nog vid middagen och hälsar från madamen i Ystad. Alla mår bra av beröm och det är ännu mer roligt när någon alldeles "ny" lyssnare tycker till. Krya på Dig!

JULIEK sa...

Så godt å høre at du er bedre. Håper du får en bra helg.