torsdag, mars 08, 2007

Det har varit en pärs på jobbet, den ena efter den andra har försvunnit från jobb under veckan. Nu är en hel korridor tom på folk, alla ligger nedbäddade i flunsan...
Vems tur är det imorgon?
Grått och trist har det varit ute hela dagen, duggregnet hade liksom parkerat över oss.
Men när jag kom hem så lättade molnen och tom solen tittade fram.
Ljuvligt... ända tills jag såg ut, eller försökte se ut genom fönsterna.
Fy farao vad skitiga de är. Helgen är räddad...

I trädgården där det ska vara gräsmatta är det fortfarande en sjö.
På dagarna speglar sig träden och igårkväll speglade månen sig i vattnet, det var vackert.
Man måste ju "se" det positiva :)

15 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blir det att hålla på Milan då Barca försvunnit från C.L. Kaka blev stor hjälte igår.
Det ser blött ut i Skåne..

Linda sa...

Slottsträdgårsmästaren: ja, igår var Kaka hjälte. Tack och lov!
Många lag trillade ifrån som man inte hade räknat med.
Både Barca och Inter skulle varit kvar, enligt min mening.
Henke gjorde också en stor insats :)
Mycket vatten är det....

Mildamakter sa...

Hur har det gått med Selma?

JULIEK sa...

Så fint sol/moln bildet var : )

Tankevågor sa...

Usch vad det är jobbigt med all denna influensa! På mitt jobb är det fjärde veckan nu som folk är borta runtomkring mig. Sa till min rektor igår att när alla är på plats så tänker jag ta ledigt och pusta ut! Får väl åka till London och "vila upp mig" ;-)

Vackra bilder!

Anonym sa...

Influensa är inte kul...men det verkar som om vi på min arbetsplats har klarat oss rätt så bra. Däremot så är barnen hur sjuka som helst...magsjukor och febersjukor. Samma barn drabbas hela tiden...kommer ett par dagar och blir hemma en vecka. Så där har det hållit på sen i julas.

Anonym sa...

På med gummistövlar och galonbyxor och plaska lite vet jag :-). Håller tummarna för en solig och varm helg så att det torkar upp lite hos er.

Linda sa...

Mildamakter: Selma får sin medicin och är i princip som vanligt, lite sämre aptit.
Hon ska på återbesök för provtagning under vecka 12 och då får vi svar på hur hon mår, rent medicinskt.

Julie: jag kunde inte titta i kameran eftersom det var så starkt ljus så jag visste inte hur bilden blev :)

Londongirl: det är det som är så jobbigt, att samma arbete ska utföras, det är inget som kan läggas åt sidan. Man är alldels slut när man kommer hem.
Klart du ska åka till London för rehabilitering och återhämtning :)

Gunnel: förskolor och skolor är riktiga mysplatser för bakterier och virus ;)
Skönt att ni i personalen klarar er så bra.

Tina: här behövs nog våtdräkt :)
De har lovat sol och 10-12 grader i helgen! Gött!

mossfolk sa...

Det tycks vara något som går i hela sverige. Här går dessutom ögoninflammation mitt i allt ihop...
Grått, blött och lite ruggigt. Man får se det som ett vårtecken :)

♥ Pia... sa...

hej ...jag har inte fått nån flunsa än trots at jag jobbar på dagis:) men jag har så många andra sjukdommar så jag klara med nog ändå...i min trädgård så är det för mycket snö än ..men snart så blir det galonisar för hela slanten tror även min selma kommer att få ha det ..vit mycket päsl och sen inte så högt över marken...blir en del bad i karet med såpa framöver..ha en härlig fredag snart...

Monica sa...

Här verkar influensan vara avklarad (peppar, peppar...).

Din gräsmatta har alltså blivit till en sjö? Ett första vårdopp för dig, kanske? :)

Lilla B sa...

Ojojoj, så mycket vatten ni har där nere i södern. Nu förstår jag precis när du föreslog flytväst, båt eller åror hos mig när jag tvekade mellan gummistövlar o skor.
Trevlig influensafri helg önskar jag dig. Och god bättring till Selma.

Bloggblad sa...

Det är ju inte länge sen du reste dig från din flunsa! hoppas du klarar dig. Själv dricker jag mig halvfull på citronvatten och tranbärsjuice och tänker: teflon teflon...

Tankevågor sa...

Tittar bara in för att önska dig och M en mysig lördagkväll! Kram.

Linda sa...

Mossfolk: det är så trist med sjukdomar... Ögoninflammation är otroligt smittsamt, hoppas du klarar dig.
Nu är det bara så att det är vår, punkt slut! :)

Pia: det är en av nackdelarna med vit hund, att de blir så smutsiga. Men du tvättar väl inte hunden i såpa??

Monica: ja, gräsmattan är en sjö, eller var, nu börjar det sjunka undan, men det kippar bra när man tar ett steg ut :)
Vårdopp... nja, inte än :)

Lilla B: ja, det har varit mycket vatten och jag trodde lökarna skulle ruttna men de börjar faktiskt synas nu :)
Selma tackar för hälsningen :)

Bloggblad: jag har inte för avsikt att bjuda in den här influensan, någon måtta får det vara!
Teflon! Haha! Jo, det skulle man kunna klä sig i :)

Londongirl: Tack snälla rara!
Nu äntligen känner jag mig som en människa igen, det har varit en händelserik dag :)
Hoppas du har en skön kväll du med, med de dina. Kram