söndag, mars 25, 2007

Vilken helg detta har varit!
Vi har hunnit med hur mycket som helst känns det som.

I lördags blev det som sagt nya cyklar.
Sen blev det en hållare till cyklarna, ni vet en sån man sätter på bilen.
Hem med cyklarna och iväg igen.
Nu för att hämta ett par byxor som Micke köpte förra helgen, men som skulle ändras lite.
Sen pep vi iväg till Lund och ett av stadens koloniområden. Där skulle nämligen mamma och Claus tillbringa dagen med att arbeta och vårstäda.
Jo men visst... När vi kom dit så låg de utslängda i varsin vilstol och solade näsorna.
Så ambitiösa och aktiva :)
Fast det är klart, mattorna vädrades under tiden...

Hem och in med en stek i ugnen och slängde ihop en potatissallad - vi åt middag framför tv:n till en gammal James Bond.
Glass och kaffe till efterrätt.

Innan vi gick och lade oss ställde vi fram klockorna, det är bättre det än att behöva förlora en timme när man har vaknat.

Söndag.
Frukost och lusläsning av lokal- och sportdelen i tidningen.
Kan ni förklara varför man har de nyheterna i samma del? Är det så överallt?

Släppte ut Selma i solskenet och konstaterade att det blåste betydligt mindre idag, skönt.
Sen satte vi fart!
Fönsterna putsades in-och utvändigt, både uppe och nere, verandan "dammades" av och gjordes lite vårfin (det är bara penséerna som saknas, men de kommer nog imorgon), snöskyfflarna sattes in i förrådet, huset dammades och dammsögs, tom i taket (med Snabeldraken :)) gardinerna tvättades, ströks och hängdes upp igen, blommorna vattnades och dammades av...
Efteråt, när allt var klart och vi var slutkörda - då satte vi oss på våra nya cyklar och hojjade genom byn till pizzerian och åt kvällsmat.
Väl hemma sjönk vi ner i soffan med nybryggt kaffe och tittade på sporten.

Känner mig så nöjd med allt vi har hunnit med och Selma har skuttat rundor i trädgården och rullat sig på de varma plattorna i solskenet.
Det här har varit en bra helg!

19 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

Helgen har varit fantastisk, fast jag har inte gjort en bråkdel av det du gjort!

Annika sa...

Men vilken produktiv och TREVLIG helg ni har haft!
Kul med nya cyklar!!! Detg blir väl en hel del cykelturer för er framöver nu!
Hårligt att vädret varit så härligt!!

Bloggblad sa...

Skönt att du låter pigg igen!

Tankevågor sa...

Har du någon cykelkorg till Selma där hon kan sitta? Jag cyklade omkring med min första katt så och hon tyckte det var jättekul....men hon var ju van från början förstås.
Det blev en bra helg här med. Tvättat gardiner har jag också gjort. Sen hann vi med att sitta på taket och ta årets första fika därute också. Härligt! Kram

Linda sa...

Moster mjölgumpa: när andan faller på är det bäst att få så mycket gjort som möjligt :)
Sen när det blir ännu varmare brukar huset glömmas av och det blir bara trädgård för hela slanten :)

Annika: ja det har varit en jättebra helg! Och nu när vi har provat cyklarna så vet vi att de blev riktigt bra - och fina :)

Bloggblad: japp, nu är jag nog ikapp igen!

Londongirl: jag har cykelkorg, men jag vågar nog inte testa med den gamla Selmadamen :)
En katt vi hade när jag var liten fann sig i att bli påklädd dockkläder och jag drog omkring med henne i dockvagnen :)
Fika på taket låter jättehärligt!
Kramar

Bettankax: 5 minuters paus - pyttsan!!!
5 timmar, menar du?!
Humlorna är så fina - värre är det med de förbaskade getingarna.
Tranorna kan ni behålla!

Ingela sa...

Oj, jag blir alldeles matt bara av att läsa! Vi har tillbringat hela helgen vid brasor i diverse drivor och inte gjort ett vettigt vitten. De där andra dagarna då man är duktig kommer väl sen.

Linda sa...

Ingela: det låter som en betydligt lugnare helg, men båda är säkert lika bra för själen, på olika sätt.
Dock tror jag att din helg innehåller mer livsnjutning :)
Som sagt; när andan faller på så gäller det att få så mycket som möjligt gjort :)

Lena sa...

Himmel! Jag blir alldeles anfådd av att läsa!

Jag tror också att det kan vara dags för penséer i morgon...

Lena sa...

Oj! Jag glömde: Vilka fina kort, jag gillar alldeles särskilt krokusen och humlan.

♥ Pia... sa...

hejsan...men herregud vad flitigt ...fönsterputs och allt möjligt...så fint du måste ha det nu ..själv har jag bara latat mej :) Så fina bilder du har idagja och annars oxå ..ha det så bra....PIA

Anonym sa...

Jag tycker att jag hunnit med mycket idag men där ligger jag i lä... :). Håller med Bloggblad om att det är kul att du låter så pigg och glad. Och att Selma har skuttat runt är ju jättekul!

Mildamakter sa...

Jisses så energiska ni har varit, där ligger vi rejält i lä, det hör jag ;o)
Skönt att höra att Selma skuttar omkring, det är ett gott tecken

JULIEK sa...

Oj så mycke ni har gjort i helgen. Så godt å høre at Selma mysade slik i trædgården også. Vil bare si hei til deg. Er på en liten blogg runde. Går for halv maskin ennu, men satt ute i solen igår och det var så skønt. Ha en fin vecka. Kram : )

Elisabet. sa...

Härligt, härligt!! Det låter som en helg fylld med e n e r g i !

mossfolk sa...

Oj, vilken massa saker du har hunnit med! Riktigt imponerad, jag har inte ens gjort hälften så mycket :)

Linda sa...

Panter: du skulle sett mig när jag tog bilden av humlan, jag låg platt i gräsmattan :)

Pia: tack för beröm :)
Det lär dröja innan jag får sådan städenergi inomhus igen :)

Monica: ja, helgen har varit riktigt bra för själen.
Det var så härligt att se Selma, för en stund så glömde man de där provsvaren...

Mildamakter: tur att man har energi någongång... Det lär dröja till nästa gång :)

Julievännen: så skönt att höra att det går på rätt håll för dig. Ta nu solen till hjälp, sitt och njut så mycket du kan! Kram

Elisabet: ja, helgen har varit så bra för mitt mående, den får sparas :)

Mossfolk: tänk att städning kan imponera :)
Haha, nu blir det slappning resten av året :)

qi sa...

Härlig solig helg i Skåne med alltså...

Anonym sa...

Ojoj...vad ni har hunnit med och ändå tagit vara på det bästa.

Skönt att höra att Selma också tycks må bra av våren.

Det där med tidningen. Våran morgontidning är omgjord sen en tid tillbaka. Då, av någon anledning, hade dom lagt in sporten i del ett. Vilket ramaskri det blev....och heder åt de som bestämmer....nu har dom ändrat tillbaka så att sporten är i del två...som den var förr. Nu är det lugnt i stugorna igen :O)

Linda sa...

Qi: det var så unerbart väder i helgen och det har hållt i sig idag, under måndagen också!

Gunnel: en härlig helg att stoppa undan till dystra dagar.
Igår var Selma som en kalv på grönbete :)
Det där med tidningen, av någon anledning så har de haft lokalnyheter och sport i samma del under en väldigt lång tid. Mycket märkligt!