onsdag, mars 21, 2007

Ni är alldeles underbara!

Allt gick bra i morse, säkert tack vare alla tummar, tassar och tår.
Selma sa inte ett knyst i bilen på väg till Djursjukhuset, trots att åka bil inte är det roligaste hon vet.
Väl framme var där en massa hundar att kolla in i väntrummet, men vi slapp vänta länge.
Inne på rummet fick jag nästan skaka henne ur buren, hon ville absolut inte komma ut.
Lilla stumpan...

Hon blev rakad på armen (frambenet) och gummislang som stasade.
Ett litet stick senare var vi färdiga och hon hoppade in i buren!

Sen blev jag avsläppt på mitt jobb och Micke fortsatte hem med Selma. Lite godis och sen var allt som vanligt igen :)

Nu dröjer det upp till en vecka innan vi får provsvaren och jag vet att jag kommer att få magknip när de ringer...
Hur var det nu... Man ska inte ta ut något i förskott! Tänk positivt!

För övrigt så har det snöat idag. Vad är det för trams??
Vidare sitter jag på jobb och väntar på att klockan ska bli fyra... Fy på mig! Men det är faktiskt bara en kvart kvar så jag tar det som personalvård :)

15 kommentarer:

Saga sa...

Åh vad skönt att det gick bra! Och du, det är lätt att säga att man SKA tänka positivt, men det är mycket svårare att verkligen göra det... Jag fortsätter hålla mina tummar.

He he. Jag utövar också personalvård ;) Fram till fyra!

Anonym sa...

Pys gillar inte heller att åka i buren. Och det berättar hon gärna... Bra att allt gick bra! Vi fortätter tänka på er.

Utövar också personalvård idag ...lite då och då :-)

Tankevågor sa...

Fniss kan se det där framför mig. Jag vet hur det är när man ska försöka "hälla ut" katten ur transportkorgen när man är hos veterinären! Frågade du nåt om hennes mat/aptit?

Linda sa...

Annika&Saga: nu är det bara väntan kvar...
Personalvård är viktigt :) :)

Bettankax: appselut! Jag håller fullständigt med dig, har ju pratat både med dig, pappa och Micke idag :)

Tina: Selma tyckte det var helt okej när vår gamla Måns var med, de var de två i buren och det var inte alls farligt.
Härligt att se att vi är flera som tar hand om oss själva genom lite bloggande :)

Londongirl: det var verkligen inte enkelt, Selma satt liksom fastklistrad längst bak...
Tyvärr kunde vi inte träffa veterinären idag eftersom hon fått en akut operation så det var "bara" en sköterska som tog provet.
Jag tänkte prata med henne när hon ringer om provsvaren.

K sa...

Bra rapport så länge, fortsätter hålla tummar, tår - och åtta tassar!

Anonym sa...

Jag förstår precis hur du känner när den väntande telefonsignalen ringer. Den som nästan får hjärtat att stanna i kroppen.
Nu hoppas jag att det är ett bra besked ni får!!!
Kram

Lilla B sa...

Skönt att det gått så väl. Det kommer säkert att gå bra i fortsättingen också

mossfolk sa...

Jag ägnar mig åt tumhållning en vecka till :) Skönt att det gick bra idag. Hoppas verkligen att det är ett trevligt besked ni får nästa vecka!!!

Linda sa...

Magalös, Gunnel, Lilla B och Mossfolk: ni kan släppa tummarna mellan varven, det är svårt att göra vissa saker med tummarna inne i handen... :)
Bara att ni tänker på oss betyder jättemycket!

Anonym sa...

Vad skönt att provtagningen gick bra. Hon glömde nog allt när hon fick godis efteråt.

Jag gör som Mossfolk, håller tummarna en vecka till och börjar vänja mig med att ha tummen mitt i handen. :)

qi sa...

Håller tummarna för Selma! Ler när jag läser om att "hälla" katten ur transportkorgen... Senast Ella vaccinerades fick vi ta av taket på korgen..

Kram till dig och Selma!

Annika sa...

Skönt att det gick bra! Jag förstår att du kommer att få ont i magen när dom ringer om provsvaren. Håller tummarna!!!

Mildamakter sa...

Fortsätter att hålla (mentala) tummar och tår tills bra besked kommer ;o)

Anonym sa...

Jadå...jag tänker på er...det där med tummarna är bara symboliskt. Men det är underligt med bloggvärlden...fast jag inte känner alla på "riktigt" finns ni ofta med i tankarna. Det må vara djur, fönster, händelser,,,listan kan göras lång. Så är det nog för de flesta av oss.

Ha det gott...bilen går om 2,5 timmar...då ska jag njuta

Det Mörka Hotet sa...

Önskar dig/er en trevlig och avkopplande helg - och kram på dig!


Samuel