lördag, mars 24, 2007

Det har varit mycket på jobb, jag har varit så trött om kvällarna och känner mig fortfarande lite sliten, trots att jag har fått vakna av mig själv idag.
Ute är det strålande sol och egentligen ganska varmt, men det är full storm ;)

Vi har roat oss med våra nya mobiltelefoner, vi blev uppringda båda två i förra veckan angående våra abonnemang och då passade vi på att "tigga" till oss nya telefoner.
Jag fick tag i den nya supertunna Sony Ericsson och den är bara så stilren och snygg!
Ja, lite pryltokig är jag nog allt... :)

Idag åker vi nog in till stan, det är nya cyklar som står på agendan. Friluftslivet ska ta sin början.
Micke cyklar i stort sett till jobb varenda dag och har en gammal reklamcykel som vi fick för många, många år sedan när vi köpte en tv. Den har mer eller mindre gjort sitt nu och det är dags för en ny. När vi tittade på utbudet som finns så blir man lite salig, de gör cyklarna väldigt fina idag. Det är bara gaspedalen som saknas :)

Selma har fortfarande lite dålig aptit och fäller jättemycket, men annars är det som vanligt. Jag har mutat henne med lite god mat så att hon får i sig något och det har funkat ganska bra. Varför ska vi hålla på och plåga henne?
Inga provsvar än och jag försöker låta bli att tänka på det.

Hoppas ni alla får en skön lördag!
Och glöm inte ställa om klockan inatt!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Djur kan må väldigt dåligt av att fälla. Det kan vara därför hon äter dåligt just nu. Jag hoppas att så är fallet och jag håller fortfarande tummarna för att provsvaren ska vara bra.

Anonym sa...

Jag saknar att kunna cykla. Här finns det inte några cykelvägar och man kan bara cykla i trafiken. Alldeles för farligt, tycker jag.

Ingela sa...

Om du läser min kommentar om råkan på Elisabets sida så ska du inte tro att jag är hjärtlös när det gäller sjuka djur. Jag vet mycket väl av erfarenhet hur smärtsamt det är när ett älskat husdjur lider. Ibland lyckas man inte ens fatta det mest förnuftiga beslutet inför tanken att förlora sin vän. Hoppas att allt går väl för din Selma.

Tankevågor sa...

Vad roligt med nya mobiler och cyklar! Jag har en helvit cykel, sadel och cykelkorg allt är vitt. Härlig att cykla på.

Håller forfarande tummar och tassar här...

Anonym sa...

Va kul, jag har också en ny mobil :-) som jag lekt med i veckan. Tänk vad man kan göra med en så liten manik! Min mobil är kanske inte så hipp som din men jag gillar den verkligen. Nokia 6131, silver och röd såååå fin och massa roliga saker i!

Vi, Pys jag och Maken, tänker på er!

Anonym sa...

Jag tänker på dig och Selma varje dag.

*kraaaam*

Linda sa...

Monica: det är nog så att jag tycker att allt är konstigt med Selma just nu, bara för att vi väntar på provsvaren.Jag kollar henne hela tiden...

Matilda: jag har inte haft en ordentlig cykel på flera år, så detta är verkligen lyx!
Vi bor ju på landet så här finns det gott om små vägar att cykla på.
Det är inte värt att riskera livet på ordentligt trafikerade vägar.

Ingela: man är riktig djurvän när man kan ta de tuffa besluten också.
Vi fick ta bort vår gamla katt för fyra år sedan och det var fruktansvärt jobbigt...

Londongirl: så snygt det låter, med helvitt!
Min är brunlila :)
Jag ska ta ett foto, det är svårt att beskriva färgen.
Vi koppas på mindre blåst imorgon så att vi kan testa dem.

Tina: det kvittar hur "hipp" den må vara, en ny mobil är som en helt ny värld. Man hittar så många nya finesser. Tur att de fortfarande går att ringa med :)
Tack för era tankar. Kram

Linda sa...

Ellis: gulle dej!
Det är nog därför jag har haft så mycket hicka :)
Kramar

mossfolk sa...

Vill också ha en ny mobil. Och en cykel :)
Och att Selma inte äter kan ju bero på att hon fäller. När jag vet att något av djuren har varit/är dåligt hittar jag ofta en massa extrasymptom som jag inte hade reagerat särskillt på annars. Hoppas att det inte är någon större fara med lilla Selma!

Linda sa...

Mossfolk: precis så är det! Jag hittar fel hela tiden, som jag i vanliga fall inte hade brytt mig om. Tack för att du kan se det på samma sätt, då vet jag att jag inte är kocko...

Anonym sa...

Nu är jag här igen och jag spekulerar lite...Tänker på din Selma och jämför med Pys. JAg tycker nästan det låter som om dosen tabletter är lite för hög. Pys blev oxå lite apatisk och trött när hon fick fel dos, och att dom fäller päls är också ett tecken.

Men som sagt jag spekulerar och det är din veterinär som kommer att säga vad som gäller. Förhoppningsvis gäller det bara att ni hittar rätt nivå på meicinen! Kram från oss.

Anonym sa...

Så här fungerar jag när något av våra djur inte mår bra...så fort det händer något avvikande då tror jag det hör till det som är "sjukt". Fast så behöver det ju inte vara.

Vad det gällar att vara lite pryltokig är du inte ensam. Ska jag ha något nytt...tex mobil...då vill jag gärna ha en av de sista modellerna. Jodå...jag har nog kollat lite på den där platta saken...men än är det liv i min mobil så nej...det blir ingen ny nu

Linda sa...

Tina: jag blir så rörd att du tänker så på oss. Du är underbar!!
Jag hoppas att veterinären ringer imorgon så att vi får provsvaren och så att jag kan få ställa mina frågor.
Tack än en gång för dina tankar.

Gunnel: skönt med förståelse, det här med att man tolkar in så mycket...

Jag hade egentligen inte tittat på någon ny mobil, så när de ringde så var detta den enda telefonen jag kunde komma på, antagligen för att reklamen har pumpat ordentligt ett tag :)