fredag, mars 30, 2007

Det är härligt med vår....
Selma är piggare, äter bättre och rör sig mer.
Ja, det är inga jätteförändringar, men det märks att det går på rätt håll.
Det är fredagkväll och jag känner mig ganska mör...
Jag har susat mellan mina jobb den här veckan och det tar på orken.
Men med lite god mat i magen, ett gott vin och en natts sömns så är jag en ny människa imorgon.

Forsythian har äntligen slagit ut!
Det har varit stora knoppar hela veckan men först idag hittade jag en som hade öppnat sig :)

Och visst ser man vilken härlig färg det kommer att bli på den här syrénen?
Det är en gammaldags sort med flera klasar på varje kvist som doftar alldeles otroligt ljuvligt!

(missa inte förklaringen här nedanför)

15 kommentarer:

Bloggblad sa...

Så långt har det inte kommit hos oss. Och hemma hos oss har vi kommit till disken nu...

Tack för svar. Jag har legat vaken hela natten och prövat preg i olika sammanhang... Nu ska jg prega i mig lite mer vin...

Moster Mjölgumpa sa...

Inte heller hos mig i nordöstra skåne har forsythian slagit ut. men stora knoppar är det så kanske i morgon.

Lena sa...

Det är MYCKET mer vår hos dig!

mossfolk sa...

Åh, den delen av landet känns alldeles exotisk nu! :)

Anonym sa...

Det dröjer nog några veckor till här hos oss...men du ger oss lite försmak

qi sa...

Vilken fin Selma du har! Det här med att vässa klorna på trädstammar är roligt och viktigt. För katterna menar jag..

JULIEK sa...

Man blir så glad nær man ser at Selma myser slik i trædgården. Ha en fin helg : )

Anonym sa...

Men vad långt våren kommit hos dig. Vad härligt! *suck*

På min blogg finns en bild där Pysen studerar detta inlägget från dig! Hon tryckte sig in mellan datorn och mig så jag blev "tvingad" att ställa ner datorn på soffan, och jag lovar Pysen verkligen läste ditt inlägg :-) och studerade bilden på Selma!
Ha en bra helg!

Linda sa...

Bloggblad: tänk att en preg har orsakat dig en sömnlös natt :)
Det var verkligen inte meningen...
Hoppas vinet var gott!

Moster mjölgumpa: jag tror att det exploderar i helgen :)

Panter: jag bor ju också mycket längre söderut så det är väl som det ska vara :)

Mossfolk: gör den inte det alltid??
*fniss*

Gunnel: jag håller öppet hus för provsmakning så att ni kan förbereda er :)

Qi: det är nog alldeles speciellt att få vässa klorna på ett riktigt träd för katterna! Det ser så skönt ut på något vis.

Julie: Selma älskar våren och sommaren när hon kan vara ute utan att det regnar och blåsr på henne. När hon sen kommer in så luktar hon så ljuvligt gott!
Ha en bra helg du med!

Tina: ja, nu ÄR det verkligen vår!
Jag måste kolla in Pysen, hon verkar vara klok :) :)
Ha en skön helg ni med, alla tre!

Bettankax: ja du, nu tycker Selma att ivet leker igen :)

Stina sa...

Tack, min vän!
Men vad fint. Hoppas att det börjar blomma här också snart. Kram Stina

Det Mörka Hotet sa...

Tack för ett hoppfullt samt vårfint blogginlägg!

Det märks att ni ligger något före oss avseende vädret - och ingenting annat! (ha, ha, ha!) - bl. a. då våra gräsmattor inte är lika gröna här i Östergötland.

Kram och hoppas du/ni får en skön helg!


Samuel

Linda sa...

Hemma på landet: nu är det en härlig tid :)
Det är så roligt att gå "husesyn" i trädgården varje dag. Kram

DMH: nu var du kvick :)
Du kan få tro att det bara gäller vädret, det är helt okej. Jag vet ju att verkligeheten är en helt annan :)
Ha en bra helg du med!

Anonym sa...

Och tänk vad avundsjuk du kommer att bli när jag lägger ut mina syrenklasar på bloggen.

I midsommartid.

Det är en syren är ämnad att blomma.

Inte nu!

;)

Tankevågor sa...

Vad mysigt att se Selma i farten ute i er vårliga trädgård! Härligt! Ha en skön fortsättning på helgen!

Linda sa...

Bert: skillnaden är att våra syréner blommar läääänge :)
jag ska visa dig en från midsommar, jag med :)

Londongirl: nog är det lite bättre fart i henne nu, hon tycker att det är gott med vårväder.
Ha en bra helg du med!