torsdag, mars 15, 2007

En utmaning från Monica.
Man ska nämna en del fraser som används flitigt på ens arbetsplats :)

- har du kollat batchen?
(det är där orderna som skickas elektroniskt till oss hamnar för behandling)

- då krediterar jag det till er

- jag ringer till Frigo och kollar
(transportföretaget som vi använder för leveranser i övriga landet, utanför Skåne)

- all hårdost är laktosfri efter 3 månaders lagring

- jag skriver fraktsedlarna nu

- jag ska kolla med produktionen

Hm... Ni är väl en del som har fått utmaningen nu så jag hoppas här är någon som hakar på självmant :)
Jag skulle kunna göra listan hur lång som helst!

15 kommentarer:

qi sa...

"all hårdost är laktosfri efter 3 månaders lagring", hade ingen aning om det, bra att veta när min laktoskänsliga väninna kommer och hälsar på!

Kram från qi

Monica sa...

Det var lite annorlunda snack hos er, än man är van vid. :)

Anonym sa...

Ingen lista från mig... det blir ju bara jag som sitter och sjunger falskt i högan sky medan jag jobbar... haha ;-)

Anonym sa...

Kul, sitter och funderar på vad vi säger men jag inte om vi har så många uttryck. Ska höra efter imorgon :-).

Låter som om det finns god ost på ditt jobb *mums* :-)

Linda sa...

Qi: det stämmer att den är laktosfri, men man måste skilja på om någon är mjölkprotein-allergisk, det är en helt annan sak!
Kram

Monica: vi jobbar ju trots det med en del gemensamma artiklar :)

Ellis: då tycker jag att du ska spela in dig själv och lägga ut det :)
Antar du utmaningen? *fniss*

Tina: vi har massor av uttryck, jag skulle kunna göra en låååång lista :)
Jag säljer ju både hårdost och delikatessost så det finns en hel del gott :)

Elisabet. sa...

Å, sånt här tycker jag är hur intressant som helst!

Tankevågor sa...

Säger som Qi, visste inte hller det där om att den blir laktosfri efter 3 månader....bra att veta för oss också....
Har fått utmaningen jag med av Monica och ska ta itu med den när jag känner mig bättre.

Anonym sa...

Hahahaha! ALDRIG I LIVET!!! =)

Annika sa...

Nä, det var en nyhet för mig också! Det där med osten.
Lustigt egentligen.

Såg att du läser Magdalena Graaf. den har jag också läst. Tyckte också mkt om den!!! Fick en helt annan bild av MG efteråt.

Dakota sa...

Kul lista! :)
det där med osten var en nyhet för mig med.

Anonym sa...

hihihi. Jag ska skriva inne hos mig :) Imorgon!

Kram o trevlig helg!

Annika & Saga

Lilla B sa...

Jättekul att läsa!! Och inte visste jag det där om osten.
Trevlig helg!

Anonym sa...

Det där var inga fraser som jag använder. Men det där med osten var intressant...hade jag ingen aaaaannnnnniiiiinnnnngggg om :O)

Tankevågor sa...

Blåser det hos er? De talar om att det är många i Skåne som är utan el, hoppas ni klarar er från det!

Bloggblad sa...

Och för mig är det rena grekiskan...