fredag, mars 02, 2007

Diskmaskinen är tömd och redo för nya tag, en maskin tvätt är klar och upphängd, nummer två är på gång, vinet är upphällt, Micke sitter med en öl och vi konstaterar - det är fredag.
Skönt.

Ikväll ska jag bara såsa omkring och göra ingenting, eller rättare sagt, bara göra sånt som jag vill och känner för.
Imorgon tror jag att jag gör likadant...
Om jag inte kommer på något jag vill göra.

Ute ligger dimman tät och snön smälter undan mer för varje dag och tur är väl det, den är allt annat än vacker...

11 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag är nog lite knäpp som faktiskt gillar det där smutsgråa, kravlösa. Ingen förväntar sig några husliga hjältedåd i ruskväder... men när solen skiner, då ska ta mig tusan allt bli gjort.

qi sa...

Vilka fina bilder du tagit Lindalotta! Trevlig skön slapparhelg önskar jag dig!

mossfolk sa...

Grått överallt, men ett tydligt steg mot våren :) Trevlig helg!

Monica sa...

Jag skulle också vilja gå runt och göra precis vad jag vill i helgen. Men här är det jobba som gäller, både lördag och söndag. Suck. Hoppas du får det skönt i alla fall!

Linda sa...

Bloggblad: du har ju egentligen helt rätt i att man inte behöver känna några krav i allt det gra, men inte att jag gillar det :(
Och mina fönster har numera en jämntjock grå hinna som jag borde göra något åt...

Qi: tack snälla!
Jo, jag hoppas att jag inte behöver känna några måsten, utan bara kan koppla av ;)

Mossfolk: välkommen hit!
Jag hittade en hel del krokusar i allt det grå, så visst är våren på väg!

Monica: jag slappar lite för dig också :)
Så gott det går. Hoppas det blir en lugn arbetshelg för dig.

Linda sa...

Mossfolk: kunde inte titta in hos dig, tyvärr.
Inte heller på den "gamla" adressen jag har bland favoriterna.
Hoppas du hälsar på här igen.

mossfolk sa...

Konstigt. Den gamla adressen har jag lösenordsskyddat. Hade inte din mail... Men den nya ska det inte vara något problem att komma in på... Klart jag hälsar på igen, är en trogen läsare :)

Mildamakter sa...

Man behöver såsa omkring lite då och då, så njut av helgen utan ett uns dåligt samvete ;o)

Tankevågor sa...

Låter så skönt med en helg utan en massa måsten. Idag har jag varit på symässan och där blev man så trött...men kul var det. :)

Vår snö börjar också smälta bort nu.

Linda sa...

Mildamakter: jag slappar verkligen, jag har mer eller mindre sovit halva dagen...

Londongirl: symässa!!! Gud så roligt det låter!
Förstår att du blev trött, men ändå, så roligt :) :) :)

Moni sa...

Vilka fina bilder! Melankoliska, men fina!