tisdag, mars 13, 2007

Vet ni,
idag var det nästan lika fint väder som igår.
Fram till tidig eftermiddag i alla fall.
Sen lade sig dimman som ett lock över Skåne och det blev nästan kallt igen.
Men jag tänker bara på gårdagen och får sprudlande energi :)
Fast inte så mycket så att jag tar tag i fönsterputsningen...
Ånej, någon måtta får det vara!

Jag går istället en våning upp och tar tag i mitt syprojekt - en kavaj, ett par byxor och en topp av något slag. Kavajen är jag halvvägs på så den blir nog färdig ikväll.

9 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag blev ju så sugen på mer när min kjol blev så bra, men jag hittade inget mer tyg till nån mer kjol och därmed försvann lusten för den här gången. och det är ju tur eftersom jag har en hel del annat omkring mig just nu.

Monica sa...

Våren verkar vara ordentligt på gång hos er. Jag förstår våra grannar som bor i Skåne höst, vinter och vår och här på sommaren.

Linda sa...

Bloggblad: det där går i perioder hos mig med, fast jag blir ordentligt fast under en längre tid, syr massor när jag väl kommer igång :)

Monica: jo, nu är nog våren här, hoppas jag!
Det hade inte varit fel att bo längre söderut på vinterhalvåret, ännu mer söderut alltså :)

Anonym sa...

Ja, nu är våren äntligen här!! Vilka underbara bilder du har tagit! Visst får man massor med energi som man inte trodde fanns efter en lång, mörk och kall vinter....:-)
Jag har varit och fått avslappningsmassage och det är verkligen helt underbart! Det borde du testa någon gång!
Ha en fortsatt trevlig kväll! Vi ses imorgon på jobb :-)
Hälsa Micke o Selma!
Kramisar

Anonym sa...

Jag såg min första utslagna krokusar idag när vi gick till lunch :-) så våren är pågång här också. Men mina egna krokusar har ännu inte slagit ut men snart så :-))

Anonym sa...

Vet du...jag har sett snödroppar idag. Det var vid en villatomt....så nu har jag också fått uppleva lite vårblommor :O)

♥ Pia... sa...

fönsterputsningen får allt vänta hos mej med finns så mycket annat som är roligare..och nu är våren hos mej med ..plockade tussilagon idag ..ha det så gott..

Anonym sa...

Hoppas att du visar resultatet av sömnaden här på bloggen!
Jag är våldsamt imponerad av de som kan sy och göra grejer själv!

Linda sa...

Jenny: avlappningsmassage, det låter så skönt...
Snart får vi ta fram grillen, varma filtar och kura i kvällsskymningen. Kram

Tina: grattis till första krokusen :)
Dina egna kommer nog snart och då har du glädje av dem lite längre.

Gunnel: grattis till dig med :)
Härligt att vårtecknen kryper norröver.

Pia: grattis till dig också!
Nu trillar vårtecknen in från höger och vänster, härligt :)

Mammamia: jo, jag brukar lägga ut mina alster när jag är klar. Tycker man att det är kul så är det inte alls svårt :)