måndag, mars 19, 2007


Det är alldeles för kallt och blåsigt ute för att jag ska kunna (läs vilja) ta nya bilder av vårens framfart.
Det har stormat rejält i helgen och nu är det nog på sluttampen och riktigt byigt.
Bilden är från förra veckan och visar bladen som slagit ut på kaprifolen.
Nya vårtecken är gröna blad på klätterhortensian, påskliljor som lyser gula i rabatten och julrosorna som har börjat skifta färg mot det röda :)

Hos grannen spikas det upp fågelholkar.

Ryggen är bättre idag efter helgens akrobatiska övningar, fick ta voltaren till hjälp och det funkade! Blir glad när jag tänker på vår härliga 80-tals lördag :)

17 kommentarer:

Bloggblad sa...

Här har vi hunnit ända fram till april. Åtminstone vad vädret beträffar: sol, regn, snö, sol, regn, snö... osv...

Ibland kan det vara värt att känna av att man haft kul...:)

Lilla B sa...

Kul att du lade ut foto på kaprifolen!
Här snöade det kraftigt under natten. Vitt täcke på marken och lagom slabbigt att gå i. Usch, usch!
Bra att ryggen din är bättre!

Anonym sa...

Haha - "Fick ta voltaren till hjälp..."

Vid första läsningen associerade jag till något märkligt gymnastikredskap, en voltare, och undrade hur den sådan fungerar. Såg en bild där du gjorde några helvolter och blev bra i ryggen. :-D

Jag är inte så bevandrad i medicinska namn. Tack och lov, kan jag väl säga.

Lena sa...

Har man haft kul, så är det ibland värt en eller annan tablett. Vad långt våren kommit hos dig!

Linda sa...

Bloggblad: aprilväder här med, det var strålande sol när jag körde från jobb, väl hemma började regna och nu haglar det...

Lilla B: glömde ju bort att lägga in bilden till dig förra veckan ;)
Imorgon är nog ryggen helt bra igen :)

Bert: jag fattade hur du hade läst redan vid din första rad :)
Haha, två meter Linda volta runt i luften - det hade varit en syn.
Då hade jag verkligen fått ont i ryggen :)

Panter: jag lider inte av ryggen idag, det var mer ett konstaterande att man inte är så purung längre :)
Här blommar det i rabatterna må du tro - härligt!

Elisabet. sa...

Gick i Sandskogen häromdagen och uppptäckte precis det; att kaprifolen börjat spricka ut ..

Linda sa...

Elisabet: det går fort nu, så jag gnuggar ögonen vid varje ny upptäckt.
Tänk att jag blir lika förvånad varje vår :)

Ingela sa...

Och mina vårtecken är...låt mej se...

Jag återkommer i slutet av april. Om jag hinner, våren kan vara över på¨tre dagar.

80-talsfest låter vansinnigt roligt!

Linda sa...

Ingela: *ler*
Tänk så olika det kan vara.
Å andra sidan skulle du inte kalla vår vinter för vinter... Blir det skidor här, är det på vatten :)
Festen var urkul!!

Annela sa...

idag hade vi alla årstider på en gång här i Göteborg så nu väntar jag på att vädret ska bestämma sig för vårvädret.
Jag läste hos qi att det är dags för Selma att ta nya prover. Jag håller alla tummar jag har för att allt ska vara bra. Klia kisen under hakan från mig.

mossfolk sa...

Läste med om Selma hos Qi och håller förstås också tummen!
Vädret är ett riktigt skitväder, men desto mer kommer vi att uppskatta det där underbara våriga som förhoppningsvis kommer efter :)

Det Mörka Hotet sa...

Har hört att det är bra att ta värktabletter, och dylikt i måttliga doser, då de snabbar på läkningsprocessen.

Hoppas ryggen blir (allt) bättre och kram på dig - i morgon är det vårdagjämning!

Samuel

Tankevågor sa...

Våren kommer där ute medans jag ligger nedbäddad i feber här inne....

Men det ÄR aprilväder snö, sol, regn om vartannat!

Monica sa...

Jag håller med om aprilväder men snart smäller det säkert till hos er och blir sommar. Här, lite längre norröver, får vi vänta lite längre.

(Jag kan bara kommentera hos dig med min gamla bloggadress, av någon anledning)

Annika sa...

Här går våren fram ganska snabbt nu...Tror vi ska få 15 grader idag. Underbart! Jag är så redo!!

Anonym sa...

Så kaprifolen har kommit så där långt...tänk så ljuvligt den kan dofta.

Skönt att höra att du känner dig lite bättre i ryggen

Linda sa...

Annela: Selma hälsar tillbaka med spinn :)
Här har vädret också svårt för att bestämma sig, tror tom att det har snöat på sina ställen i Skåne idag...

Mossfolk: tack för tummarna, det är som sagt imorgon bitti det ska ske.

DMH: ryggen är mer eller mindre bra nu, lite ont efter en sådan rolig kväll är lätt att stå ut med.
Härligt med vårdagjämning!! Kram

Londongirl: lilla vännen, det var ingen dålig sjuka du har fått, ta nu väl hand om dig. Våren väntar på Dig.

Monica: vad konstigt att du bara kan logga in med din gamla adress?!
Sommar är kanske att ta i, men riktig stadig vår :)

Annika: att vi alltid längtar efter en annan årstid :)
Men nog är jag redo för våren, jag med!

Gunnel: ja kaprifolen är full med nya friska blad, det är inte alltför många månader sedan då jag fotade de sista blommorna på bar kvist - snart är de här igen :)