torsdag, mars 01, 2007

Resumé

Detta har hänt...

Måndag:
Somnade i soffan och sov för många timmar, natten blev en enda lång väntan på morgonen.
Läste ut en bok och började på en ny.
Kunde inte logga in på min bank, trots att jag fick nya lösenord förra månaden som då fungerade bra :(

Tisdag:
Årsmöte med facket på jobb, hemma strax innan halv åtta, stöp i säng lite efter tio.
Var uppe tre gånger under natten för att kolla brunnen.

Onsdag:
Avdelningsmöte på jobbet, hemma vid halv sju. Sju satt jag bänkad hos grannen för styrelsens förberedande möte inför vägföreningens årsmöte.
Låg i sängen kvart över tio. Var uppe två gånger under natten för att kolla brunnen.

Torsdag:
Ösregn.
Kören inställd.
Lämnade jobb en stund tidigare. Hämtade paket på Ica, hämtade Micke på jobb och somnade i soffan.
Nu sitter jag här igen och undrar hur natten kommer att bli...

Micke har försökt "uppgradera"pumpen i brunnen under kvällen för att jag ska kunna koppla av om nätterna.
Det är så mycket vatten överallt och vår dräneringspump hinner knappt pumpa undan massorna som smälter.
Jag avskyr smältvatten!

Vad har då hänt i veckan som inte är lika "neggigt" som ovanstående?
Jo, bokrean började i måndags och jag har fått två paket med posten och väntar på det tredje :)

Solen visade sig fakiskt en liten, liten stund på eftermiddagen.

Det är lycka!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Här tror jag solen har tagit långsemester. Nu har vi kramsnö. Nej...det gillar jag inte. Jag vill ha kall snö. Det där med smältvatten är inte kul...snön den ska bara försvinna rakt ner i backen och inte bilda pölar först. Så det så :O)

Anonym sa...

Tänker på dig gumman!! Nu är det snart helg igen, skönt!
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kramisar

Mildamakter sa...

Mycket vatten e de...men tänk hur här såg ut förra torsdagen...*ryyyyser*. Förhoppningsvis slipper vi att få regn nu ett par dagar, och då hinner vattnet rinna undan...får vi innerligt hoppas ;o)

Anonym sa...

Solen=lycka, jag håller med :-) längater efter den!

Är det inte Stieg Larson jag ser i din bokhög. Sååå bra, ge den lite tid i början så du hänger med bland personerna.

Ni har verkligen vatten i överflöd! Hoppas Micka fått rätt på pumpen så att du kan sova lugnt!

Anonym sa...

Micke menar jag! Förlåt Micke!(vet att han läser här ibland)

Elisabet. sa...

I morgon ska jag bege mig på bok-jakt ..-)
Men jag har ingen hylla som räcker till ... vi får se hur det går.

Lilla B sa...

Det är verkligen ett elände med smältvatten. Hoppas att pumpen håller undan det för er. Vilken helg famför dig med så mycket böcker!! Ha det riktigt bra!

JULIEK sa...

Åh paket med bøcker det er ju lycka det. Vår bok rea startar snart her och det gleder jag meg til. Hoppas bare jag klarar av å komma meg ut. Har varit inne nu i två vecker och det kjennes så tungt.

Anonym sa...

Jäsiken vilket spännande liv du lever!

:)

Anonym sa...

Så mycket vatten! Tänk om det gick att skicka hit där vi har sån torka. (trots att det regnat lite)

Linda sa...

Gunnel: solen var bara på blixtvisit igår, idag är den långt borta.
Smältvatten är förrädiskt när det kommer så nära huset...

Jenny: ja, och nu är det snart fredaglunch så det är bara några timmar kvar till helgen :)

Mildamakter: otroligt att det bara är en vecka sedan snöstormen, det känns faktiskt längre sedan.
Nu tycker jag att våren kan komma.
Micke sa att de hade pratat om 20 grader till nästa vecka?! :)

Tina: jo, det är Stieg Larsson och den andra ligger i min bokhylla sedan tidigare :)
Micka/e fick nog ordning på den där pumpen för nu har den skött sig :)

Bettankax: natten till idag var bättre! Skönt.

Elisabet: bokhyllorna är slut sedan länge här.
En del böcker har fått hamna i lådor i källaren... Sen har vi satt dörrar för en del bokhyllor eftersom böckerna håller på att trilla ut ;)

Lilla B: pumpen har varit snäll inatt så nu får vi fortsätta prata snällt med den :)
Nu har jag böcker så jag klarar mig någon vecka i alla fall :)

Julie: jag köpte mina böcker via nätet eftersom jag inte orkar slåss med alla andra i affären.
Hoppas du kryar på dig så att du kommer iväg.

Bert: snacka om enahanda vecka...
Så tråkigt...

Matildas fikarum: jag skickar så gärna det till dig :)
Varför ska det vara så snett?

Tankevågor sa...

Jag beställer också reaböckerna på nätet av samma anledning som du. Här har det också börjat regna så den vackra snön är på väg bort. Grått och trist, men visst är det skönt att det är fredag!?

Linda sa...

Londongirl: så nu ska ni äntligen få se vad som finns under snön?
Grått och trist, ja det är bara förnamnet, men efter regn kommer sol :)

Kanske...

Fredag = jippi!!!!! :)

Anonym sa...

Ja, det är ingen jämn fördelning på någonting i världen. Allting haltar.

hugo der knabe sa...

dina konst,ar mycket enkel,bra,mycket bra.