tisdag, mars 27, 2007

En blomma till er alla, för era tankar!

Har sprungit omkring med min mobiltelefon i handen i en hel vecka nu.
Väntar på det där samtalet från veterinären, och idag kom det!
Alla tummar, tassar och tår har hjälpt och så även medicinen.
Nu har Selma väldigt lågt sköldkörtelsvärde... Alltså ska vi gå ner i doseringen.
En tung sten föll från mitt hjärta och jag ringde runt till halva familjen, vill dela med mig av de härliga nyheterna.
Jag berättade om Selmas negativa inställning till mat för tillfället och då menade veterinären att det kan bero på hennes låga värden.
Alltså ska vi inte kladda med dietmat och annat utan Selma ska ha god mat som hon tycker om, allt enligt veterinären:)

Tina, tänk att du hade detta på känn redan i förra veckan, att hennes värde kunde vara för lågt.

Ute exploderar det i varje vrå, clematiserna kommer med nya blad varje dag, tulpanerna öppnar sig mot solen och hortensians blad ser nästan ut som gelégodis :)

Selma hälsar så klart till er alla och tackar för er omtanke och viker inte en tum från min sida just nu. Min lilla tös...

16 kommentarer:

K sa...

En glädjande nyhet! Ha en underbar dag i solen!

mossfolk sa...

Vad skönt, vilken jättebra nyhet!!! Och vad långt våren har kommit där nere. Ha en fortsatt toppenbra dag!

Anonym sa...

Vad glad jag blir :-)) verkligen, jätteskönt! Krama lillSelma från mig!

Anonym sa...

Lilla goa missen. Hoppas nu hon kommer att känna sig riktigt kry snart.

Dakota sa...

Det var goda nyheter! :)
kram till Selma!

Anonym sa...

Ååå vad härligt!! Det var verkligen underbara nyheter!!

Stor kraaam till världens sötaste kattfröken!!

Annika sa...

Men vad härligt!!! Gud så skönt det måste kännas för dig nu!!!
Hon är så gose-gullig, lilla kissen!!!

OCH du tar så FINA bilder!!!

qi sa...

Vad glad jag blir för Selmas skull! Skäm nu riktigt bort henne med hennes favoritmat och kattgodis i långa banor, det är hon värd...

Bloggblad sa...

Det var skönt för er och för katten!

Och vilka ljuvliga bilder du bjuder på! Själv låter jag bli att titta ut i min trädgård. Vill inte se allt som ropar KOOOOOM!

Tankevågor sa...

Men vad glad jag blir! Vilken lättnad att det inte var allvarligt! Klart att hon ska ha riktigt god mat nu som hon tycker om och massor av pussar också förstås! Ge henne några från mig!
* Jag har varit så orolig, men det vågade jag ju inte visa för dig *

Kraaam!

Bilderna är helt fantastiska....som vanligt! :-)

Linda sa...

Till er Alla!
Jag har varit ordentligt orolig den sista veckan och bara väntat på det där samtalet och ställt in mig på det värsta...
Nu blev det ju inte så och då var det som om jag lyfte några centimeter från marken - jag är så glad!

Och ni kan tro att Selma går och myser och pyser nästan över av alla fina ord från er.
Stor kram till er alla från oss :)

Anonym sa...

Ååå, så härligt att ni äntligen har fått reda på provsvaren!! Jag har tänkt så på er!
Vad skönt att det inte var så allvarligt :-) Se nu till och skäm bort Selma rejält med massor av god mat :-)

Vilka underbara bilder du har tagit :-)
Ha en fortsatt trevlig kväll! Vi ses väl på jobb imorgon?!
Massor med kramar

Mildamakter sa...

Huuuuurrrraaaa! :oD...*kram*

Anonym sa...

Så skönt!! Jag vågade knappt börja läsa....

Lyckliga Selma som nu ska få äta god mat och må som en katt.

Nu blev det 1-0 till Sverige en glad nyhet det med :O)

Fina bilder du har bjussat på

Linda sa...

Jenny: än är det inte över, men det är på rätt håll.
Japp, imorgon är jag tillbaka på min plats igen.

Mildamakter: :)

Gunnel: det hade nog varit en annan rubrik om det inte hade varit så bra.
Tyvärr blev det ju fler mål i den här matchen, men inte till Sverige.
Tack för komplimangen :)

Anonym sa...

Förlåt, jag har missat det här inlägget. Men å, vad härligt att Selmas värden är bra! Ge henne en stooor kram härifrån!