lördag, mars 10, 2007

Fredagen gick till historien som en av de rörigaste dagarna på länge.
Stort manfall på jobb, stressade mycket för att hinna med allt som skulle göras.
Skulle på möte mitt inne i stan strax efter lunch och kommer på att jag glömt plånboken hemma, 3 mil fram och tillbaka - det gick fort.
Hem och slängde mig på soffan för att bota huvudvärken på 20 minuter - in i duschen och iväg på fest med Gospelkören.
Då släppte huvudvärken och jag varvade ner med god mat, trevliga människor och mycket sång.

Sov länge idag. Skönt.
När vi satt och åt frukost kom pappa och Boel med mer fika. Vi hade en mysig stund och pratade mycket om allt mellan himmel och jord.
När de hade åkt kom snabeldraken fram och när Micke var halvvägs knackade det på dörren, nu var det mamma som kom med fikabröd :)
På med mer kaffe och mer prat.
Sen halvlåg vi i vars en soffa och surrade lite till.

När mamma hade åkt lade jag mig på golvet och började klippa ut tygdelar till en blivande kavaj, men jag hann inte långt innan en fruktansvärd smärta slog till i skallen.
In med tabletter och ryggläge, somnade.
När Micke väckte mig mådde jag fortfarande lika dåligt. In med nya tabletter och vatten i mängd.
Och när jag fått mat i magen så släppte det och nu sitter jag här.
Jag känner mig trött och lite sliten.
Imorgon blir det själavård; sömn, promenad i solen och total avkoppling.

Det väntar en tuff vecka och jag behöver så mycket ork jag kan få.
Trots tråkigt huvud så är jag så nöjd med min lördag, jag har fått vara nära min familj hela dagen och det betyder så mycket.

16 kommentarer:

Monica sa...

Jobbigt med huvudvärk som kommer så där plötsligt. Jobbigt med huvudvärk överhuvudtaget, förresten.

Men vad är en snabeldrake??

Linda sa...

Monica: det är dammsugaren :)
Huvudvärk är skittrist!

Lilla B sa...

Ibland går sånt i perioder. Det är snart borta ska du se!
Trevlig fortsatt helg!

Linda sa...

Lilla B: jag får ofta huvudvärk när jag har mycket på jobb.
Är dock innehavare av glasögon, men de ligger i en byrålåda...
En del hade de nog avhjälpt, men jag märker inte att jag ser dåligt och då tycker jag bara att de är i vägen.
Trevlig helg till dig med!

Monica sa...

Å, jag trodde det var något annat när du skrev att Micke var halvvägs men jag tänkte i mitt stilla sinne att nej... sånt skriver inte Lindalotta. Nu rodnar jag... :)

Bloggblad sa...

Hahaha... monica! Endast fantasin sätter gränser...

Linda: DU skulle behöva en sån apparat som jag har köpt.

Hoppas du kvicknar till.

Tankevågor sa...

Stackars dig! Det är jobbigt med huvudvärk....men jag förstår att du har haft det kämpigt. Som jag skrev tidigare är det här 4-e veckan på mitt jobb med 5-6 kollegor sjuka!!! Den här sista veckan har min stress satt sig i magen. Försöker också vila så mycket jag kan innan måndag. Ha en skön söndag! Kram

♥ Pia... sa...

Hahaha,,skrattar got jag med åt monikas replik... Snabeldrake...hos mej heter det hushållsmersan...synd om dej med huvudvärken,,,det är ett H-e med värk...ha en skön söndag och vill aupp dej ordentligt...

Anonym sa...

Snabeldrake :-). LindaLotta jag skrattar så jag får hicka!

Stackare dig som har sånn huvudvärk, ta det lugnt. Hoppas du får en verkligt skön söndag!

Mildamakter sa...

Det låter som om du stressar på tok för mycket. Se till att verkligen slappna av idag och komma ikapp dig själv. Man ska vara rädd om sig vet hon väl? ;o)

Tankevågor sa...

Ha, ha, ha jag skrattar också hej vilt här när jag tog mig tid att läsa alla kommentarer!

Monica har alltså härmed fixat ett nytt "smeknamn" till....ja ni vet!

Skrattar så tårarna rinner.... ni är inte kloka i den här bloggvärlden!

Annika sa...

Snabeldrake kan ha många olika betydelser, fniss...;-))) Kul!

O, vad jobbigt med huvudvärken. Låter helvidrigt.

Det låter dock himla mysigt med allt fikande. me likeeee!!!

Hoppas resten av din helg har gått i lugnets tecken!

Anonym sa...

Hoppas du har sluppit huvudvärken idag. (Jag har en som har legat lite på lur sen i morse...men jag motar den med piller)

Skönt väder har vi haft och hoppas du också har fått njutit av vårvindar!!

Bloggblad sa...

Hur mår du? Det är tomt utan dig. Hoppas att du haft en lugn och skön söndag. Det har jag - och avslutningen med nicaraguanska bondemässan satt fint!

Tankevågor sa...

Hur mår ni? Du och Selma? Saknar dig. Smyger in här och ger dig en kram!

Linda sa...

Monica: HAHAHAHA!!! Å som jag har skrattat åt din roliga kommentar!! Nu kommer jag ju aldrig att kunna säga snabeldrake utan att tänka på dig :)

Bloggblad: jag har kollat in din spindel, kanske något att skriva på önskelistan :)

Londongirl: det är nog lika illa överallt, är det inte influensa så är det kräksjuka...
Kram

Pia: jag får väl ändra till hushållsmerca nu när Monica har "förstört" snabeldrake :)

Tina: jag trodde att det var ett vanligt förekommande uttryck :)
Men nu blev det ju hur roligt som helst :)

Mildamakter: jag stressar massor på jobb, tyvärr. Vill att allt ska bli perfekt...
Söndagen blev en riktig viodag - med lite umgänge med symaskinen :)

Londongirl: nu kommer jag ju aldrig att kunna använda det uttrycket igen... Jo, i ett annat sammanhang numera kanske :) *fniss*

Annika: det är Monicas förtjänst att vi alla har skrattat så gott :)
Söndagen blev lugn och det behövde jag verkligen.

Bettankax: tack för att du kom och hälsade på :)

Gunnel: söndagen blev nästan helt huvudvärksfri, hade också den på känn, men den häll sig ändå i schack.
Här har det blåst ordentligt under söndagen, men många plusgrader.

Bloggblad: tack för dina tankar!
Skönt att bli ihågkommen.
Jag har tittat in som hastigast på din söndag och den verkade hur mysig som helst.

Londongirl: idag mår vi bra!
Selma har sprungit av sig i vårsolen och jag har suttit ute och solat näsan och mår som en prinsessa just nu.
Tack för dina tankar.
Kramar