lördag, juli 14, 2007

Det gick skitbra!!!

Åh... det var något av det roligaste jag har gjort!
Vi var 35 personer på scen och det var fullt drag, precis hela tiden.
Massor av folk, bra stämning och härligt väder.
Det var en perfekt kväll i alla avseenden.

Det är inte lätt att ta kort i ett tält med en massa strålkastare mot sig men Micke tog massor av bilder och den ovanför är en av dem.
Ni som varit med ett tag vet att jag är lång och då kan ni lista ut vem jag är :)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Sen blev det fredagmorgon och då var det bara att traska till jobb.
Men med lyckoruset från gårdagen i kroppen så gick dagen galant :)
Sen var det bara att starta om festapparaten och ge sig iväg till festivalen igen.
På agendan stod bla Markoolio, Markus Fagervall, Joddla med Siv och The Ark.
Markoolio är en showare ut i fingerspetsarna och bjöd på sig själv, Markus var en besvikelse, Joddla var lika ösiga som vanligt och kvällens höjdpunkt var The Ark som var precis lika proffsiga som alltid!



Hela fredagskvällen avslutade med att ett hundratal kinesiska lyktor Khom Loy tändes på festivalområdet.
Det var en helt fantastisk syn när alla dessa lyktor lyfte mot sommarhimlen.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Nu är det lördag och om två timmar är vi bjudna på middag hos en vän och där värmer vi upp inför den avslutande kvällen på festivalen för den här gången, den 20:e i ordningen.
Ikväll väntar Melody Club, Perikles och Timbuktu, bara för att nämna några.

8 kommentarer:

Ingela sa...

Förstår din känsla efter konserten.
Det är nästa lika häftigt som ...nej nu blir jag närapå indiskret.

Vår lilla E brukar leka att hon är Ola Salo när hon håller på att klä av sej, precis när hon har dragit tröjan bakom nacken men fortfarande har armarna i ärmarna.

mossfolk sa...

Åh, vilka superbra dagar det låter som! Häftigt att ha varit med och sjungit så där! Jag förundras alltid över den energi Ola Salo har när han står på scen...
Hoppas att kvällen blir lika lyckad som de andra varit!

Bloggblad sa...

Härligt att det gick bra!
Synd att du inte bor här i närheten, då kunde du hängt med mig på röst/sång/andningskurs i morgon! Det ska bli himla spännande, tyvärr är det bara ett seminarium på 4 timmar -för två år sen vad det 4 underbara dagar... men ledaren är bara här för ett gästspel (alltså hon är konsertpianist och konsertar med sitt underbarn till son, 13 år...)

l*eva sa...

Åhhh LindaLotta, vad jag är GLAD för Din skull! Det kommer innifrån hjärteroten!
Du ser...Livet är inte bara *bittermandel*...en och annan SÖT-mandel dyker upp då och då!
Som sagt: Jag gläder mig, med Dig!!!

Dakota sa...

Fina bilder!
Det ser ut som ni hade jättekul! :-)

Anonym sa...

Jag ser dig :O) och förstår, med den glädjen du har skrivit ditt inlägg, att det gick skitbra.

Jag hade lite svårt för The Arc i början men dom växer....nu gillar jag dom.

Ha det gott ikväll också!!

Elisabet. sa...

Åååå, Timbuktu ... I love him! Han sjöng på vår personalfest i Malmö i julas .. jag var SALIG!

Bloggblad sa...

Nu gör jag reklam för sångkurs på min hemsida - jag har haft så kul och sjungit bättre än på länge, skulle bara önskat att kursen varade hela veckan!