lördag, juli 07, 2007

Vatten

Sjösjuketabletter rekommenderas före avnjutandet av denna film :)
Ni som inte klarar av sjösjukefilmen kan "njuta" av en stillbild längre ner.


Tack för alla tankar och uppmuntrande ord. Det värmer i blötan.
Vi är fortfarande torrskodda men det är mycket vatten överallt och eftersom alla brunnar och avlopp är fulla så pumpar vi bara runt vattnet för tillfället. Allt för att slippa att få in det.

Men nu är det uppehåll så nu struntar vi allt vatten och cyklar upp i byn och äter sushi.

(jag låter hemskt barnslig på rösten, det kallas kattspråk... *ler*)

21 kommentarer:

Tankevågor sa...

Vad skönt att det inte är vatten i er källare! Har kollat nyheterna och de sa att ni inte skulle få mer regn. Hoppas de har rätt! Nu är klockan två på natten snart så det är väl dags att gå i säng. Kram till dig, M och Selma!

Lena sa...

Hoppas att det lättar, för nu börjar det bli sanslöst och på sina ställen bottenlöst.

Lyckliga Grodan sa...

så mycket vatten...
hoppas ni får uppehåll nu..
inatt regnade det här..
och jag sände en tacksam tanke till vädermakterna..
och hoppades att ni fick uppehåll i stället...

konstigt.. så där låter jag också när jag pratar med katterna..
hi hi...

Annika sa...

Jag har ju också sett nyheterna från södra sverige, fy sjutton! Hörde just på nyheterna att regnet i Skåne upphört, skööönt!!!
Kan inte se dinm youtube med den svaga signal jag har.
NU ska vi hoppas att det blir vackert och soligt!!!

Ingela sa...

Det där är ju helt normalt kattprat! Dessutom låter man så när man pratar med mycket små barn. Internationella studier visar att man höjer tonläget och varierar melodin mycket mer än i vanligt tal.

Här har det regnat lite i natt. Det var välbehövligt.

Hedgren sa...

Inser nu att vi kommit ganska lindrigt undan även om det klafsar om fötterna!
Hoppas att er trädgård nte fått alltför mycket stryk. Naturen har en fantastisk förmåga att läka, trots allt.
Söt katt!
Och det där med jollrandet... Vem låter inte så när man pratar med små söta djur (stora också för den delen!)

Linda sa...

Londongirl: det har regnat lite inatt, men nu är det uppehåll och plattorna runt huset är faktiskt torra! En sensation i sig!
Vi har i alla fall sovit en hel natt utan oro och det är skönt.
Kram

Panter: hos grannen finns det inte en droppe medan det är sjö hos oss.
Fast som sagt, det är utanför huset och det är det viktigaste.

Lyckliga Grodan: nu delar vi så gärna med oss av regnet till andra behövande dlear i landet.
Skönt att jag inte är ensam om den barnsliga "djurpratsrösten" :)

Annika: det är film från trädgården med allt vatten, inget upphetsande alltså :)
Japp, nu har det slutat och jag hoppas vi får lite frist nu så att vattnet hinner sjunka undan.

Ingela: man tänker inte på hur det låter förrän man hör sig själv inspelad...
Men jag är ju inte ensam så det känns inte så farligt längre :)

Hedgren: man är sig själv närmast. Grannarna har det inomhus och det är värre, så man får vara glad åt det lilla.
Selma är en snäll liten kisetös som är ovanligt klok och speciellt när jag pratar så där konstigt med henne :)

mossfolk sa...

Det är helt galet så mycket vatten!!! Men vad skönt att det inte har kommit in. Nu måste det ha regnat för hela sommaren tycker man...

Anonym sa...

Vad fint ni har det...jag menar då inte vattnet förstås.

Jag förstår varför inte Selma kommer...hon vill vara torr om tassarna.

Bloggblad sa...

När du går fram mot brunnslocket får jag värsta skräckfilmskänslan... vad finns därnere?

Jo - vatten, vatten, bara vanligt vatten... och det gillar inte katten... Synd att du säger så lite att det inte går att höra din skånska!

Linda sa...

MOssfolk: ja man är lycklig för att det stannat utomhus!
Jag tror att vi har fått vå r beskärda del nu, tar för givet att det inte regnar förrän någongång i september :)

Gunnel: skönt att du kunde ana något bortom allt vatten :)
Selma är nyfiken av sig, har kollat slangarna noga, men är en liten skådis när man ska fota och filma :)

Bloggblad: så sa Micke också - att det bara var skräckfilmsmusiken som fattades :)
Vi får väl se om det blir mer film så att du får höra min skånska :)

Lilla B sa...

Åh, så äckligt mycket vatten!

Elisabet. sa...

Fantastiskt intressant att se!
Jag är glad såna här gånger att jag bor i stan och inte i hus .., vi hade källaren översvämmad flera gånger och jag grips av PANIK.

Vad filmar du med`?

Linda sa...

LIlla B: det är sanslöst mycket vatten, otroligt att vi klarat källaren egentligen.

Elisabet: nästa gång, eller rättare sagt, om jag flyttar någon gång igen, så ska jag bo på en kulle :)
Jag filmar med min vanliga kamera.
Tyvärr blir det ganska dålig kvalitet när man laddar upp den på youtube.

Villa Nian sa...

Vilken massa vatten.

Och Selma vad fin hon är :-) och din kattröst oxå :-)!

Anonym sa...

Oj... ni har sjötomt nu... Jag hörde också att ni skulle få slut på regnandet. Håller tummarna.

Och lilla Selma är så söt, så söt.

Anonym sa...

Kul att få se er trädgård fast den är full av vatten. Hoppas det sjunker undan fort nu. Själv sitter jag här och lyssnar på alla fåglar i bakgrunden. Det blir något speciellt eftersom många fåglar som finns i Sverige inte finns här på andra sidan klotet. Tyvärr är jag inte så bra på olika sorter att jag kan avgöra vad som är vad, men känner igen kvittret, det gör jag.

Linda sa...

Tina: att Selma är fin, det kan jag hålla med om, men min kattröst... Nja :)

Monica: det verkar som om regnet dragit norröver för idag har det inte regnat en enda droppe hittills!
Trodde att Selma skulle komma närmre kameran, men icke :)

Matilda: jag är inte heller så bra på fågelläten.
Koltrast känner jag igen.
Tror att det är pilfinkar och talgoxar du hör för det har vi gott om.
Vi börjar ana att det finns en gräsmatta under vattnet nu, det går på rätt håll.

Bloggblad sa...

Oj - tänk på att taxeringsvärdet ökar med strandnära tomt!!!!

Linda sa...

Bloggblad: inte så högt :)
Tänk om någon kommer på oss :)

Mildamakter sa...

Vilken tur att ni slapp få in vattnet i huset...och sådär lär jag med när jag pratade med våra katter ;o)