söndag, juli 01, 2007

Jag började med det gröna tyget i stretchmaterial och här är resultatet.
Jag blev jättenöjd, trots att jag verkligen avskyr knappar och knapphål.
Det är inte svårt, det tar bara så lång tid :)
Nu går jag raskt över till det röda tyget, det blir samma typ som ovan men med en annan krage så att de skiljer sig lite.

Och enligt önskan från MildaMakter så kommer här även en bild på väskan som jag sydde i fredags. Färgen kommer inte riktigt till sin rätt, den är riktigt härligt röd och tyget är "redig"* ull.


*redig = riktig

17 kommentarer:

qi sa...

Vad du kan! En sån skjorta med krage och allt har jag aldrig gjort... Jättefin! Och väskan är GÖRSNYGG!

Bloggblad sa...

Här uttalar vi det oedig... :)

Jättesnyggt! Jag blev ju så sysugen när jag fick till den enkla tunikan så bra - men jag kommer inte intill än... är för stökigt och för mycket att plocka i ordning efter målningen. Men jag räknar med att gå i MÅL(ning) med fengsjujandet i slutet av veckan. Sen... har jag planer...

Moster Mjölgumpa sa...

Imponerad är vad jag är. Det verkar jobbigt att sy i rutigt tyg, men du har verkligen fått ihop det med mönsterpassningen vid knappslån. Ylletyget var rysligt grannt, man blir nästan lite förtröden....

Linda sa...

Qi: Tack!
Kragen är inte svår, jag lovar!
Men du syr ju så grannt du med :)
Jag är jättenöjd med väskan - den är fodrad med rött siden :)

Bloggblad: oedig? Aldrig hört!
Tack så mycket.
Du skapar ju när du målar så det får räknas in i den kreativa ådran, men sytarmen suger förstår jag :)

Moster Mjölgumpa: det finns lättare tyg att sy, men jag gillar utmaningen och är nöjd med mösterpassningen.
Förtröden - ah, du är väl för rolig :)

K sa...

Snyggt och väskan var häftig!

Tankevågor sa...

Måste berätta vad jag sa högt till datorskärmen när jag kom in här och fick se vad du gjort....åh shit, vad snyggt! Maken kom förbi och frågade vad det gällde....fniss. :-)

Imponerande! Hade du något mönster till väskan? Supersnyggt båda två.

Lena sa...

Riktigt tjusigt! Att sy i rutigt skulle jag inte ens drömma om. Jättefin röd färg.

Anonym sa...

JÄTTEFIN, ser fram emot att se den på! :) (bettankax)

Linda sa...

Magalös: tack så mycket :)

Londongirl: tack snälla!
Ja, jag har mönster - enkelt som bara den, skickar det gärna till dig om du vill.

Panter: utmaning vet du :)
Allvarligt talat så var det inte så jobbigt, det gäller bara att tänka efter lite när man klipper ut delarna sen sköter det sig själv. Nästan :)

Bettankax: den sitter bra, behövde bara justera mönstret litegrann.

Hedgren sa...

Vilken trevlig topp! Och väskan var ju bara mitt i prick! Själv har jag inga syprojekt på gång för egen del (hämtar mig fortfarande efter studentklänningen till minstingen...)men mellandottern pockar på hjälp att sy upp tunikor att ha på sig när hon jobbar på "himmet". Får bli nästa projekt antar jag!

Anonym sa...

Vad fin den blev. Jag och symaskinen är inte bästa vänner. Klart en och annan raksöm kan det bli...men se kläder köper jag färdiga :O)

Gullig väska!!

Mildamakter sa...

Milda makter vad du är duktig tös - jag är rent stum!
Applådet i massor till dig...och väskan är bara såååååååååå läcker!

Villa Nian sa...

Men vad du kan, blir jätteimponerad! Jättesnyggt och du den där väskan.....VILL HA ;.)

Anonym sa...

Fräsch skjorta! Perfekt på sommaren.

Linda sa...

Hedgren: jag är en väldig periodare när det gäller mina intressen - syr jag så syr jag massor, gör jag smycken så lever vi bland pärlor och är det trädgårdsarbete så är jag jordig om fingrarna :)

Gunnel: jag syr en del för att jag är tvungen...
Jag har ju så långa ben och armar så köpekläderna räcker inte alltid till ;)

Mildamakter: tack snälla för allt beröm - rodnar ju lite :)

Tina: jag får väl ta upp beställningar på väskor :)
Tror att vem som helst skulle klara den, den är enkel.

Matilda: trodde jag skulle kunna inviga toppen idag, men regnet hängde i luften (ovanligt va??) så det blev något varmare på överkroppen - premiären får vänta.

mossfolk sa...

Men vad duktig du är! Väskan föll jag för på en gång. Jättefin!!!

Linda sa...

Mossfolk: tack snälla vännen!