söndag, juli 08, 2007

En söndag håller på att gå mot sitt slut.
Vattnet sjunker undan allt mer och vi börjar ana konturerna av vår trädgård igen.
Allt är smutsigt och en hel del förstört, men med lite omvårdnad så kanske jag kan få blommorna på fötter igen.
Det blir nog till att vattna en hel del också. Det låter ju inte klokt, men jag måste få växterna rena, de är alldeles bruna nu.
Men det får bli till veckan som kommer, om jag hinner.

Det är ju den här veckan som det är Sommarrock i Svedala.
Vi ska sjunga ihop med ett av banden på torsdagen och det ska bli så roligt.
Vi har repat länge och harvat stämmor som bara den.
Den som skrev musiken var nog inte alldeles nykter :)
Men det kommer att bli superbra.
Hoppas jag :)

Har fått ordning på huset idag, efter gårdagens lathet.
Städat, tvättat och renbäddat.
Känns bra för samvetet.
Nu smyger jag upp till symaskinen igen.

6 kommentarer:

JULIEK sa...

...men det er ju helt otrolig at ni har fått så mycke vatten. Hoppas det nu sluter.

Lilla B sa...

Skönt att det värsta är över!

K sa...

Så passande bild du fått till överst ;-)
Blir glad att läsa om blå himmel och att du måste börja vatta igen... *ler*

Villa Nian sa...

Jag förstår att du måste skölja av dina blommor efter allt det regnandet.

Det verkar som om vi här uppe har fått ert regn nu, så nu är även mitt hem skinande rent :-)

Anonym sa...

Trodde du var trött på vatten :O) men kanske inte då...med tanke på den nya rubriken på bloggen. Bilden är fin.
Låter som om det blir en rolig torsdag för dig.

Linda sa...

Julie: man tror inte sina ögon fast det finns rakt framför näsan.
Men nu är det borta och det är jätteskönt!

Lilla B: nu är det över för den här gången, nu återstår det att se vad som kan räddas.

Magalös: visst passar bilden in nu :)
Idag har det tom varit riktigt varmt när solen har tittat fram!

Tina: de är så otroligt smutsiga, vet inte vilka som bara behöver en tvätt.
Hoppas att ni inte får samma problem som vi och Småland har haft, det verkar inte klokt så som det vandrar upp över landet nu.

Gunnel: vi kan inte leva utan vatten :)
Bilden är från Ribe i Danmark, hade den på vänt som nästa rubrikbild och det blev ju passande :)
Ser verkligen fram emot torsdagen!