torsdag, juli 05, 2007

DET RÄCKER NU!


10 kommentarer:

Bloggblad sa...

När jag såg bilderna sa jag högt på klingande öschöttska: NÄÄÄEEE... så maken vände sig om och fick se eländet. Jag fick vattna ett par rabatter idag (fast det regnat en del här också) - det har blåst och varit supervarmt, åskvarmt.

K sa...

Förstår precis vad du menar när jag ser bilderna! Bara det inte kommer hit till helgen, eftersom vi ska på två konserter, mer eller mindre utomhus!
Du slipper i alla fall att vattna *ler*

Linda sa...

Bloggblad: det stiger fort!
Nu är det snart uppe vid huset, en meter kvar ungefär...
Jag gråter snart...

Magalös: om sanningen ska fram står jag hellre i ösregn än får källaren full med vatten ;)
Man känner sig så maktlös.
Jag kan bara vänta och se vad som händer. Ingen kommer och hjälper mig innan det är för sent.

Tankevågor sa...

Nej fy sjutton! Det där ser inte alls kul ut! Är det risk för att det kommer ner i källaren? Har ni hört om det ska komma mer regn i natt?

Tänk så olika det kan vara....har stått i strålande sol och vattnat idag på takterrassen. Håller tummarna för att Svedala ska slippa mer vatten nu! Kramar.

Lilla B sa...

Åh fy!!! Så gräsligt mycket vatten. Då ska inte jag klaga fast det regnat rejält och slagit sönder rabatter.
Hoppas verkligen att maximum är nått hos er och att vattnet kan börja sjunka undan.
Fy så mycket vatten!!!

Anonym sa...

Tänk så orättvist det är. I norr har dom kanonväder och hos er bara regnar det. Såg på nyheterna ikväll och dom visade bilder från Småland....ojoj...vad vatten det var.

Här är det varmt och skönt och dom säger hela tiden att det ska bli regn. Idag kom regnet, i hela fem minuter och så var det över. u är himlen mer åt det blåa hållet igen.

Anonym sa...

Det var som du befarade innan idag när vi var på jobb.... Usch, så mycket vatten! Jag hoppas verkligen att det INTE kommer mer regn inatt....
Ha en fortsatt trevlig kväll! Vi ses imorgon på jobb!
Hälsa Micke!

Kramisar

Tankevågor sa...

Men mördarsniglarna kanske drunknar nu? Eller kan de simma?
Kram

Hedgren sa...

Usch och tvi! Vet hur det känns, har själv en sjö runt huset! Kolla in bilderna på min blogg så får du se...
Ha det gott! Vi får hoppas att det snart sjunker undan!

Mildamakter sa...

Ja, nu e de NOCK! :o(