onsdag, juli 11, 2007

Det är körigt nu.
Hinner inte läsa bloggar och känner mig alldeles utanför...
Mycket på jobb. Tjänsten som jag avlöser på kräver att jag använder mitt huvud :)
Men på måndag är jag tillbaka på min egen plats och då har jag bara en vecka kvar innan jag går på semester.

Ikväll är vi hos mamma och fikar och jag stjäler lite tid vid hennes dator.
Vi har "tvångsshoppat" efter jobb och sen blev det som sagt fika hos mamma.
Nu sitter vi som pösmunkar och jäser i soffan.

Imorgon är det äntligen den stora dagen.
Plats på scen på Sommarrocken i Svedala - Gospelkören!
Det ska bli så himla roligt.
Det blir 3 låtar som vi medverkar i och huvudnumret är Bohemian Rhapsody av Queen.
När man analyserar den låten så inser man att det fanns ett geni i den mannen.
Vid första anblicken fattar man ingenting, det är noll harmonier och det är skarvtoner överallt.
Men när man får helheten så är det alldeles underbart.
Håll en tumme för att allt går bra och framför allt att vädret håller sig i skick!

Sen fortsätter Sommarrocken tom lördagnatt med allehanda artister, så som:
The Ark
Markoolio
Timbuktu (som har gått i min parallellklass)
Joddla med Siv
Perikles
Calaisa
Marcus Fagervall
Hammerfall
Och många, många andra.
Jag lär nog inte få tid att uppdatera mig förrän i nästa vecka, för jag tror att jag vilar på söndag :)

Ha det gott allihop!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår om du inte syns här förrän senare i veckan.

Klart jag håller tummarna för i morgonkväll. Hoppas nu att vädergudarna står på er sida.

Ha det gott!!

mossfolk sa...

Å så roligt det låter!
Här hålls tummarna förstås och efter allt regnande borde det inte kunna bli annat än fint väder :)

Saga sa...

Hej hej! Känn dig inte utanför *kram*. Jag har själv tagit lite "bloggsemester" o läser nästan inga bloggar för tillfället...
Å! Jag vill också på Rockfestivalen. Gillar din parallellklasskamrat :-)

qi sa...

Ha det gott du med Lindalotta!

Anonym sa...

Ska K:et i "körigt" uttalas med k som i korv? eller med k som kiosk? Jag uppskattar du/ni tog er tid med mamman/svärmor, det har ju varit mycket rep med kören påsistone! ;) (säger som Elisabet,varit "inutivarm" hela kvällen) :)

Bloggblad sa...

Anonym: Finns inga så tacksamma begrepp som kör-ord att skämta om!

Vet du Linda, jag kan också känna ibland att jag "måste läsa ifatt" - men då sansar jag mig. Jag vill inte ha bloggandet som en stressfaktor utan intalar mig att folk bloggar vidare även om jag tar en paus. Men första känslan är just: åh, jag har inte läst hos nån enda... att jag inte skrivit själv stör mig inte ett dugg.

Annela sa...

Det är klart att det kommer att gå bra. Jag skulle vilja vara i Svedala nu och höra er sjunga Bohemian... Det är en av mina apsoluta favoriter.
Stort lycka till!!

Mildamakter sa...

Lycka till! Jag har haft viiiiiissa tankar på att gå dit, men så körde det ihop sig och tiden kommer inte att räcka till...tyvärr! Håller tummarna för att vädergudarna är på er sida!!

Ingela sa...

Jag blir liiite avundsjuk på dej. Längtar redan till augusti när vi kör (!) igång igen.

Önskar att man hade kunnat bli kastad ner till Skåne i kväll och hem igen sen.

Villa Nian sa...

Åh, vad ku jag önskar jag kunde vara där och höra er och allt annat! JAg är en stor Queen fan så jag älskar Bohemian Rhapsody! Ha det bra och ha så kul!

JULIEK sa...

Blir skønt før dig med semester nu. Tenk så godt det er å ha den foran seg : ) Hoppas ni får fint væder på sommarrocken : )

Elisabet. sa...

Lycka till lindalotta!
Jag hade ju, tillsammans med ellis, förmånen att höra er förra sommaren .., så det blir säkert hur bra som helst! Kram,kram.

Anonym sa...

Kul att du får använda ditt huvud på den nya tjänsten. Även om det bara är ett sommarinhopp.

Undrar vad du gör på din ordinarie tjänst?

;)