onsdag, juli 18, 2007

Vilken härlig dag detta har varit!
Jag fick en ursäkt att gå från jobb redan vid tolv och då stod en kär bloggvän på jobbets gästparkering och väntade. Ingen mindre än Panter hade hittat hit!
Kramkalas och in i bilen och ut mot BO01 där även det skruvade huset, Turning Torso, finns.
Vi var rörande överens om att vi inte vill bo där :)
Vi strosade omkring bland alla soldyrkare och badare och mådde hur bra som helst.


Vi åt lunch på en liten italiensk restaurang alldeles ute vid havet och njöt av solens strålar och den goda maten.
Som efterrätt blev det ett besök i mitt hem och lite klappning av Selma.
En härlig påse med läckerheter förärades jag av Panter.
Sen for vi mot Ystad.

På vägen dit ringde jag till Elisabet och hörde om kusten var klar - jodå, vi var mer än välkomna :) Trodde ni verkligen något annat?
Panter kände genast igen sig och blommorna på trappan står lika fint som på fotona hos Elisabet.
Kramakals igen och snackelisnack.
På med kaffehurran och ut på den vackra gården hos Elisabet.
Där mumsade vi i oss stora, härliga baguetter med salami, brie, krasse och tomater - som värdinnan ordnat så fint.
Där satt vi flera timmar och pratade om allt mellan himmel och jord.
Elisabet har nog fångat det mesta hos sig :)

En alldeles ljuvlig kattpojke satte sig tillrätta hos Elisabet och jag tror att han snart får flytta in...
Många timmar senare gick färden västerut.
Panter har en bit kvar att köra men har lovat mig att höra av sig då hon är framme.
Tack till er båda för en trevlig dag, en mycket trevlig dag.
Och du Panter - fler sådana infall :)

Imorgon är det födelsedag...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå vad det låter härligt! :) Inte utan jag önskar jag vore bloggmadame för en dag...:)har aldrig hört talas om "bloggkommentarsträffar"!
(bettankax)

JULIEK sa...

Så mysigt før er at få træffas : )

Anonym sa...

Glömde skriva att jag uppskattar så det kära återseendet av herr Pentax! (bettankax)

Linda sa...

Men mamma: du och Elisabet ska ju kanske bli sambosar, så du får visst vara med :)

Julie: du kan tro att det var en mysig dag!

Bettankax: en väldigt talande "Elisabet-bild" va?

Bloggblad sa...

Hm... blir ganska avis... ni hade säkert betydligt roligare än jag haft i min garderob i dag... fast nu är det rent, luftigt och ordning därinne. (Och det finns plats för lite nytt, kanske?)

Elisabet. sa...

Åååå, du är så rar Linda!
Men det var såååå roligt att ha er här .., och jag säger som förut ., det känns som om man har känt alla bloggvännerna hur länge som helst.
Panter: vilken finurlig idé av dig!
Tack som kom båda två!

Linda sa...

Bloggblad: det var en jättehärlig dag!
Jag tycker du ska komma ut ur garderoberna nu och njuta av din ledighet, tycker du städar alltid :)
Fast det är alltid roligt att kunna fylla på med nytt :)

Elisabet: Tack än en gång för en trevlig eftermiddag och kväll, vi hann ju avverka en hel del :)
Det finns en annan Betta som är lite avis, tror jag :)

Villa Nian sa...

Så kul det låter. Tänk om ni kunde ta er en tur hit :-)

Anonym sa...

Vad roligt det låter. Jag är, trot eller ej, för blyg för att ta sådana här steg tror jag. Men visst vore det kul.

Linda sa...

Tina: vi har faktiskt pratat lite löst om att ta en tur till Stocholm under semestern, så vem vet :)
Jag hör kanske av mig en dag :)

Gunnel: egentligen trodde jag det också, att jag var det alltså. Men det är hur roligt som helst!
Jag lovar!