fredag, juli 27, 2007

Vi gjorde som planerat.
Startade om vår semester med en god middag och ett glas gott rött vin.
Vi åt för mycket...
Så efteråt gick vi ut på en promenad för att må lite bättre.

Vi har en underbar liten stig 200 meter från vårt hus, som går utmed Sege Å, med åkrar så långt man ser. En jättemysig promenadstig.
I vanliga fall.
Jag överdriver tyvärr inte. Utmed ån finns tusentals och åter tusentals med mördarsniglar.
Vi fick trippa fram för att inte trampa på dem.
Inte för det hade gjort något, men det är så ÄCKLIGT!


Här går vi hemma i trädgården och plockar sniglar var och varannan dag för att bli av med dem.
Till vilken nytta?
200 meter bort finns BB för mördarsniglar.
En enda snigel lägger uppemot 400 ägg och hittar de ingen lämplig partner så befruktar de sig själva.
När ska något hända?

7 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

De är ju så äckliga att jag till och med har problem med att döda dem. Det enda jag klarar av är att salta på dem, då slipper man ju att ha kontakt med dem.

Lena sa...

Tösalt???

Anonym sa...

Kan inte kommunen göra något? Salt? Snigeldödarmedel? Det måste ju vara i allas intresse att de hejdas.

mossfolk sa...

Jätteäckliga är de! Och kliver man på dem blir det slemmigt värre under skorna. Usch.

Villa Nian sa...

Fortfarande får mesiga jag ta maken till hjälp för att ta död på dom! Han är en viking! Tjoff med spaden och no more snigel! Men tack o lov har vi inte så många än...

Anonym sa...

öörrrrk säger bettisen i fixelidontagen

Anonym sa...

Jag förstår att det är jätteproblem för er. Inte kul att få det mesta uppätet.