måndag, juli 30, 2007

Läste en kommentar där Panter skrev att hon har slutat bry sig om vädret för att det påverkar henne negativt.
Precis så ska jag göra nu!
Det är sol ibland, regnar ibland och så börjar det om igen.
Så är det bara!

Jag är fortfarande förkyld och har en hosta som kan ta kål på det mesta.
Men det gäller att härda ut, visst ska den också försvinna så småningom?!
Ska ge mig ut på en lite utflykt idag, se hur kroppen tål det.
Har inte vistats bland folk på länge känns det som.
Lite tyg och garn kan det nog bli i kassarna :)

12 kommentarer:

Lena sa...

Tyg och garn... du håller dig sysselsatt:) - lite avundsjuk är jag allt. Det är en härlig känsla att gå upp i något totalt. God bättring!

Bloggblad sa...

Har du ingen timjan du kan koka te av? Jättegott och superbra mot hosta. Lärde mig det på ett danskt tv-program och testade i maj när jag hostade... med lite honung i.

Linda sa...

Panter: har jag fastnat, så har jag :)
Hittade inget tyg och knappt något garn heller...
Men lite fick jag med mig hem :)

Bloggblad: den timjan vi har ute har grannens katt bajsat i så den ger jag mig inte på ;)
Tycker inte det låter så gott...

Anonym sa...

Panter resonerar precis som jag gör. Varför bry sig när vi ändå inte kan göra något åt det :O) Det är en ganska skön tanke.

Men rackarns förkylning som inte ger sig då....hostor kan bita sig fast.

Mildamakter sa...

Inget tyg och inget garn?...stackars dig, det var ju typiskt okul, för annars har ju just både tyg och garn en förmåga att få en att känna sig betydligt piggare. Hoppas att du kryar på dig ändå! ;o) *kram*

Anonym sa...

Gosemissen! :-)

Linda sa...

Gunnel: det är mest på morgonen och om jag gör något ansträngande som hostan sätter igång, och då vill den inte sluta...
Jaja, det blir nog bra snart.

Mildamakter: jag har lite tyg på lager som jag ska sätta saxen i strax, men allt garn är uppstickat, men det kommer en ny leverans på posten om en dag eller två :)

Ellis: en riktig prinsessa :)

Villa Nian sa...

Gose, fin Selma :-)!

Linda sa...

Tina: håll en tumme på onsdag, då är det dags för kontoll av hennes värden.

Villa Nian sa...

Oj, är det dags igen! Men om ni tycker hon verkar ok så är det nog bra! Håller tummarna. Puss på tassen från oss till Selma!

mossfolk sa...

Det lät som en ganska sund inställning till vädret. Vi kan ju ändå inte göra något åt det...
Och vad fin hon är, Selma

Anonym sa...

ajamen dessa gulliga invikta tassar...:)