tisdag, juli 03, 2007

Jag är helt slut på!
(åh, vad jag tycker om det uttrycket från Elisabet)
Jobb, jobb, jobb och sen körrep med full bandstyrka i nästan fyra timmar.
Det susar i öronen.
Trött i ryggen.
Snigeljakt i en timme.
Sen blev det för mörkt.

Imorgon ska jag inte göra ett enda dugg!
Ha, det tror jag när jag kryper ner imorgon kväll.

Nynnar på vår låt som vi har traggat i timtal.
Det kommer att bli skitbra nästa torsdag, det är då det smäller!
Ni kan tro att det är roligt.
35 personer som "headbangar" :)

På teve just nu - Phantomen och ledmotivet går på högsta volym (och ja, jag har slutat nynna).
Micke spelar in den till mig, inte en chans att jag sitter uppe till 00.45.
Den ska jag njuta av en dag då det regnar.

Godnatt!

10 kommentarer:

Anonym sa...

God natt och sov så gott! (Men när får du din semester då?)

Ingela sa...

Ibland använder jag musikproppar när det är fullt komp.

Man ska vara rädd om öronen.

Tankevågor sa...

Godmorgon Linda! Hoppas du vaknar till en solig onsdag! Är du ledig idag? Försök vila och gör något mysigare än att gå på snigeljakt. Men när får du semster? Kram

Linda sa...

Monica: godmorgon :)
Jag jobbar några veckor till, vecka 30 börjar vi vår semester.

Ingela: vi hade proppar till att börja med, men det funkade inte riktigt. Medhörningen i studion var dålig och därför fick det bli utan.

Londongirl: Godmorgon!
Det är solregn just nu, ganska okej :)
Jag sitter på jobb och försöker åstadkomma något vettigt...
Vila ska jag göra när jag kommer hem.
Semestern börjar vecka 30 så det är några veckor kvar.
Kram

Mildamakter sa...

Ibland kan det bli för mycket, det bara är så. Kan du inte skriva in tre timmar i almanackan och bara göra ingenting då? Man behöver det, framför att om man är så nära semestern som vad du är. Då känns allt som ren och skär uppförsbacke tycker jag :o)

mossfolk sa...

Vad skönt med en "göra ingeting dag"! Hoppas att du kan koppla av får en riktigt bra dag!

Bloggblad sa...

Oj, jag glömde både Fantomen (har sett den på bio en gång och på teater i Sthlm två ggr) och Midsomer och allsång...

Och jag har INTE vilat mig i dag... har dammat böcker och rensat och sorterat papper och skräp... och hittat kilovis med noter i pärmar som jag förträngt. Ända sen 60-talet. Men dom KAN jag inte slänga. Handskrivna avskrifter i brist på kopieringsmaskin...

Linda sa...

Mildamakter: det får bli en göra ingenting dag på riktigt snart, just räcker inte timmarna till :)
Det är mest att komma upp på morgnarna som är så svårt.

Mossfolk: det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig...

Bloggblad: jag var inte hemmaförrän vid elva igår så jag såg ingenting på tv.
Du har nog missuppfattat det här med semester lite, då ska man vila :)
Men roligt att hitta gamla noter!

Anonym sa...

Ojoj...bortglömt program. Men den kommer säkert i repris.
Vi har sett den på teatern i Stockholm med Mikael Samuelsson i huvudrollen, han är från Västerås.

Innan vi såg den hade både Tage och jag läst boken...det var en bra idé

Linda sa...

Gunnel: jag har inte läst den...
Men tv-versionen är ju textad så då är det lite lättare att hänga med.
Men musiken är så pampig att jag nog hade blivit berörd ändå :)