onsdag, juli 25, 2007

Känner mig ganska vissen idag med...


22 kommentarer:

Hedgren sa...

Man ska inte vara sjuk p sin semester!!!!!!!!1 Läste mildamakters råd till dig och kan bara instämma!

Anonym sa...

Många krya-på-dig kramar från bettankax

Anonym sa...

Kan inte annat än tycka synd om dig. Här går du och längtar och längtar på att få sommarledigt...och så går du och blir sjuk. Livet är orättvist.

Nu får du ta och krya på dig..

Tillfriskningskramar ifrån mig

Linda sa...

Hedgren: jag vet att man inte ska vara sjuk på sin semester...
Jag har faktiskt sjukanmält mig, för detta är INTE semester.

Bettankax: tack snälla... Kram

Gunnel: det känns så tråkigt att bli sjuk när man är ledig. Men jag har sjukanmält mig för jag detta är inte semester, jag kan inte göra någonting.
Jag hoppas att det vänder nu och går på rätt håll.
Kram

l*eva sa...

Ysch, ysch...jag tycker att Du är lite *krank* alltsom oftast, Lilla Gumman.

En liten livsförändring...av något slag, kanske inte skulle skada!
Du jobbar för mycket bla.
Äter Du vitaminer ordentligt?

*ska man behöva vara *som en dålig mor för Dig*?
Du som verkar ha Världens gulligaste Mamma!

Tankevågor sa...

Jättebra att du kom ihåg att sjukskriva dig! Det ÄR inte semster att ligga och vara sjuk! Hoppas nu att du kryar på dig! Kram

Linda sa...

L*eva: du har så stor omtanke :)
Du har helt rätt - jag har en jättefin mamma!
Men min kropp har nog gått på övervarv under våren och fram till nu, och då är det lämpligt att bli sjuk när man inte har något inplanerat...
Jag tror att det vänder nu och då är det omsorg som gäller!
Stor kram!

Linda sa...

Londongirl: min mamma råkade ju ut för samma sak tidigare i sommar och då var det jag som sa till henne att sjukskriva sig, så då kan jag ju inte vara sämre själv.
Jag gör inte många knop, ligger mest i soffan eller sängen, läser och stickar lite, lite.
Kramar

Bloggblad sa...

Det var bra att du inte slösar semesterdagar! De få gånger jag har blivit sjuk på sommaren har jag struntat i det - vi har ju lite mer att ta av... nästan jobbigare då med läkarintyg och sånt.

Vila på ordentligt!

Annela sa...

Är det inte typiskt att så fort man slappnar av och ska vila sig, DÅ blir man sjuk. Det verkar som om man är mottaglig just då. Jag hoppas at du blir frisk ii racerfart, så att du kan njuta av din semester.
kramar

Linda sa...

Bloggblad: det är nu på "äldre" dar som jag tänker så, förr hade jag inte skänkt en tanke på att sjukskriva mig.
Men vem tackar mig för att jag är sjuk på semestern?
Nä, jag sparar mina dagar tills jag blir frisk och verkligen kan ha semester.

Annela: så här var jag när jag gick i skolan, jämt!
Så fort det var lov så blev jag sjuk, precis som om kroppen tillät en att bli sjuk då.
Jag gör så gott jag kan för att bli frisk, dvs - ingenting :)

Anonym sa...

Men gumman då.....vad trist att du är sjuk nu när vi har semester! Men du har gjort helt rätt i att sjukanmäla dig. Spara dina semesterdagar!
Igår började jag rensa i mina garderober och idag har jag dragit fram spisen och städat där bakom. När jag ändå var i farten så skurade jag även under badkaret... Nu ska jag alldeles strax ner och hämta tvätten som förhoppningsvis är torr nu!
Sen blir det slappande i soffan resten av kvällen med en bra bok!
Krya på dig!!
Hoppas du snart blir frisk!
Kram

mossfolk sa...

Jag hade ingen aning om att man kunde sjukanmäla sig på semestern... Kan man det?

Krya på dig!!!

Linda sa...

Jenny: det där låter inte heller som semester!
Som du håller på, men jag förstår att det är skönt att det är gjort :)
När du är klar kan du fortsätta här :)
Vad läser du nu?
Jag hör av mig i nästa vecka så bestämmer vi en dag då vi kan ses.
Många kramar.

Mossfolk: visst kan man sjukanmäla sig när man har semester.
Du ska inte använda dina semesterdagar till att vara sjuk. Du ska spara dina dagar tills du är frisk och kan njuta av semestern.

Lena sa...

Gud vad trist, så typiskt också, när du längtat så. Hoppas du mår bättre i morgon.

Lilla B sa...

krya på dig!

Anonym sa...

Å, vad synd! Men du tar igen det när du blir frisk, eller hur? Då får du njuta extra mycket av semestern.

Krya på dig så mycket du kan!

Dakota sa...

Krya på dig!!
*kram*
Dakota

Mildamakter sa...

Dutti tös som inte slösar semesterdagar! Hoppas att du mår bättre idag! *kram*

Det Mörka Hotet sa...

Aldrig roligt att må dåligt men ibland känns det än värre när det är sommar: kram och krya på dig!


DMH/Samuel

Villa Nian sa...

Stackare! Låter inge kul att inleda semestern så där! Krya på dig och friskkramar från oss!

Linda sa...

Panter: det är ganska typiskt mig, faktiskt.
Jag tillåter kroppen att känna efter och vips, så blir jag sjuk.
Men nu känns det bättre!

Lilla B: Tack, jag gör så gott jag kan :)

Monica: nästa vecka, då brjar jag om igen med semester :)

Dakota: tack snälla Du. Kram

Mildamakter: mina semesterdagar sparar jag tills jag kan njuta av dem, förr hade jag inte tänkt så, men nu tänker jag på mig själv!
Kramis

DMH: jag får trösta mig med att det skånska vädret är urtråkigt och då känns det lite lättare.
Kram

Tina: man kunde haft det bättre, men det går på rätt håll nu :)
Kram