fredag, december 22, 2006

Dagen började med att jag fick hjärtklappning, den trådlösa anslutningen till internet funkade inte!
Sladd?
Vad gör jag?
Jag stängde av modemet och satte på det igen.
Nä, det funkade inte.

Var på god väg att ringa min personliga help-desk i form av en mycket god vän, men hann tänka en gång till.
Vad gör man alltid när det strular i burken?
Jo, man startar om datorn - och se, det funkade!

Allt utom min Outlook. Den vill inte.
Den har strejkat hela dagen. Men efter mycket om och men har jag kommit fram till att det inte är mitt fel, eftersom jag inte kan logga in på webmailen heller. Felet måste ligga på POP3-servern.
Låter jag inte smart? *fniss*

Micke slutade till lunch och vi for iväg till stan en runda, några sista saker att ordna.
Toys ´r´Us, ingen hit dan före dan före dopparedan. Fy farao vad där var folk!
Som tur var så gick det fort eftersom vi visste precis vad vi skulle ha. Några lådor lego till gudbarnet.
Nästa anhalt: Net on Nets lageraffär - livsfarligt.
Vi skulle ha ett fotbad till svärmor och kom hem med en ny stilig kaffekokare, en skrivare, fotopapper och lite annat. Och vi kom som väl var ihåg fotbadet :)


Kommer det något tro?
Jodå, till sist så kom det ut i rätt storlek och allt :)

9 kommentarer:

qi sa...

Min outlook fungerar inte heller, så det är nog ett nationellt problem.

God Jul på dig och micke, om vi inte hörs av innan...

Mildamakter sa...

Jag misstänker att du har samma leverantör som jag har på mitt privata email, och där har det varit störningar sen 12-tiden idag, och det är fortfarande inte löst. Jag klarar mig tack vare jag har gmail som xtramail :o)

Linda sa...

Qi: lite skönt att man inte är ensam om problemet, även om jag inte önskar någon något illa.
Jaja, du förstår nog vad jag menar.
En riktigt God Jul till dig Qi, kram från oss!

Mildamakter: jo, jag tror också att vi har samma... Men vissa mail går igenom så något lurt är det.

Anonym sa...

Hei du min venn lindalotta. Vil ønske deg og dine en riktig god julefeiring. Må bare få si at jeg tycker om deg och din blogg veldig mye. Och undrar du på hur jag ser ut, så liknar jag ofta deg på dina bilder. Stor kram fra meg : )

Anonym sa...

Linda, Micke & Selma!

Vi önskar en riktigt riktigt god jul!!

Kramar och labbepussar!
Ellis, Mr P, Junior, Grabben, Brunis & Gulis

Linda sa...

Julie: tack för alla snälla ord, jag blir ju alldeles varm i magen.
Klart jag blev nyfiken på dig när Elisabet skrev så fint om dig :)
Jag hoppas att du får en riktigt skön julhelg och att du tar hand om dig på bästa sätt.
Många kramar till dig Vännen.

Ellis: Vi önskar Er detsamma och jag hoppas att du kan koppla bort jobb fulständigt och bara mysa med din familj.
Många, många kramar från oss alla till Er alla :)

Elisabet. sa...

Hej Linda!
Här kommer en God-Jul-hälsning så här på sladden .. ,ungefär som Helénes mail och kommentarer brukade göra hos mig.

Hälsa alla, även din trevliga mamma!
Kram, kram.
Elisabet.

Linda sa...

Elisabet: det är aldrig för sent. Jag är ju själv en nattuggla :)
Alla hälsar tillbaka och Selma skickar lite spinn till Dig.
Ha en skön julafton och njut av att vara ledig.
Kram från oss alla!

Anonym sa...

Önskar dig en riktigt God Jul.