tisdag, december 05, 2006

Nu börjar jag känna mig lite, lite stressad. Eller snarare besvärad.
Jag har inte kommit igång med julklappsköpen än, och vad värre är, jag har inte några speciella idéer...
Vet jag bara vad jag ska ha, så går det ganska fort, men jag är alldeles tom på förslag.
Visst skulle jag kunna komma på hur mycket som helst om jag hade obegränsad ekonomi, men så är ju inte fallet.
Tur är väl det egentligen, tror aldrig att man hade blivit nöjd.

Ute blåser det ordentligt, julstämningen är långt borta, trots ljusstakar, stjärnor, Glänsa och massor av stearinljus.
Det ska vara snö nu...
Jag bor väl på fel ställe i landet för att jag ska kunna räkna med snö i december, men det verkar vara likadant överallt i år.



Annandag jul 2005...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Här är en till som inte börjat med julklappsköpen. Jag har fyra lediga dagar innan jul så det borde jag hinna. :)

Anonym sa...

Bor du på fel ställe, så vet jag inte vad som är rätt. Här finns inte en flinga. Regnet bara öser ner.

Det får bli Kiruna. Där finns det snö!

Linda sa...

Monica: tack, en till!
Jag är också ledig from onsdag innan jul, så jag ska nog hinna med. Problemet är att komma på vad som ska inhandlas...

Linda sa...

Bert: jag har ju förstått att det är lika "uselt" i nästan hela landet.
Men jag hoppas ändå på att snön ska komma.
I Skåne har det slagits värmerekord idag, vad är det för mål??

Anonym sa...

Nej, usch vad deppigt med vädret. Nu får det ta och slå till och bli kallt snart. VILKEN Annandagsmorgon det var i fjol! Hoppas, hoppas det blir likadant iår. Men, det är nog rent önsketänkande...

Saga sa...

Snö är väldigt väldigt vackert, men jag är såå tacksam att slippa DRA o KÅNKA o BÄRA o SLÄPA Sagas vagn till dagis om morgnarna ;)
Men snart får det gärna komma lite snö. I alla fall till julafton...

Linda sa...

Annika: det man inte har det önskar man sig.
Jag kommer inte ihåg hur varmt eller kallt det var ifjol, men snön kom först på annandagen, så det är bara att vänta, för min del...

Annika&Saga: jag kan förstå att det är skönt och det blir mindre kläder också :)
Men julafton och snö, det är ju önskedrömmen!

Anonym sa...

Om vi alla ber riktigt snällt, så kanske vi kan påverka Kung Bore att vara lite nådig.

Anonym sa...

Är jag en Riktig Av-art?

Gillar inte snö.
Har inte köpt NÅGRA julklappar.
Kommer INTE, att äta något julbord innan jul.

NU ska jag därimot gå ut och ägna mig åt min favoritsyselsättning; Räfsa och kratta!

Anonym sa...

Som det ser ut på bilderna skulle jag med vilja ha nu. Men vi får nog vänta som det ser ut.
Här är vissa julklappar fixade...men det återstår lite till..men det brukar lösa sig. Det är hursom helst skönt när det är gjort