söndag, december 17, 2006

Det är kväll igen.
Dagarna är så korta, det hinner inte bli riktigt ljust.
Trött på det eviga regnandet, men även trött på allt gnäll om regnet, inklusive mitt eget gnäll.
Faktum - det regnar. Basta!


Eftermiddagen tillbringade vi hos mamma. Det sedvanliga adventsfikat som infaller första advent var framflyttat till dags datum.


Ätit som en häst, så klart. Mamma älskar ju att baka (till skillnad från undertecknad).
Druckit glögg med massor av mandlar, vilket jag älskar. Känner mig konstigt uppblåst av allt sött, så det får nog bli någon form av mat i magen trots mättnadskänsla.
Men gott var det.


Jobbar min sista dag imorgon innan jul, härligt.
Ska iofs jobba på tisdag också, men då på en annan av våra anläggningar och då gör jag något helt annat. Sen är det jullov några dagar för mig. Det ska bli underbart!


10 kommentarer:

Mildamakter sa...

Mmmm, det där såg gott ut ;o)

Lilla B sa...

Det där såg mer än lovligt gott ut!
Idag har vi fått ett rätt tjockt rimfrostlager. Det är -7 grader.
Ovant, känns det. Kanske dags för långkallingarna...

Linda sa...

Bettankax: disken - det gick ju så fort och jag vet själv hur skönt det är när det är klart!

Mildamakter: och det VAR det också :)

Lilla B: mmm, mumsigt att komma till dukat bord!
Rimfrost och minusgrader, det hade jag också velat ha!

Tankevågor sa...

Åh vad trevligt det där såg ut. Gott också. Skulle inte ha något emot receptet på den där kakan den ser jättegod ut. :)

Anonym sa...

Såg väldigt smarrigt och mysigt ut på din tredje advent. Märkte du - inte ett ord om regn? Idag har det INTE regnat hos mig

Linda sa...

Londongirl: den heter: Herrgårdens Apelsinkaka - tror jag.
Det är min mamma sm sitter inne med receptet men jag kan säkert ordna det till dig!

Annela: välkommen hit!
Nu får jag kolla in var du befinner dig om det inte har ...... hos dig idag.

Anonym sa...

Vad skönt at du mår bättre. Det där fikat lät riktigt mumsigt men just nu är jag inte upplagd för det. Sitter med ett glas blåbärssoppa och får springa till toan nu och då. Fast sittandes vid datorn mår jag bra. Min man säger att det inte är magsjuka utan abstinensbesvär om jag bara mår dåligt när jag går från datorn!

Linda sa...

Men Tove då...
Du får inte bli dålig nu!
Krya på dig, fort!

Anonym sa...

Nu har jag sovit på saken och känner mej bättre.

Linda sa...

Tove: det var skönt att höra!