söndag, december 03, 2006

Första advent 2006, vi sover länge.
Jag vaknar till av en obehaglig dröm, vaknar faktiskt av att jag gråter.
Äter frukost med tända ljus, tittar på skidskytte och har det lugnt och skönt.
Jag virkar lite på mina mormorsrutor och dricker mer kaffe.

På eftermiddagen åker vi och handlar lite och jag införskaffar mig världens minsta USB-minne, se så litet det är!


När vi kommer hem värmer vi glögg och lussekatter, sätter oss tillrätta och ser på Da Vinci Koden. jag har hört så många som inte har gillat den, men det gjorde jag. Det är så många år sedan jag läste boken så jag minns inte alla detaljer.

Ute äter fåglarna av de sista få Ingrid Marie som fortfarande hänger kvar...
Nu är det kväll igen och det är dags att börja tänka på morgondagen.
En ny vecka väntar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, nu är det måndag och snart fredag igen.
(Just den här veckan känns tiden däremllan denna morgon som l å n g)

Ha en bra vecka!

Anonym sa...

Jag tyckte den filmen var kanonbra! Bra tempo, underbara miljöer och en helt ok story. Och Tom Hanks är alltid värd att se... :)

Elisabet. sa...

Min son såg också den filmen igår och tyckte att den var bra.

Och jag på skidskytte jag med .., lite förstrött så där .., tänk, om inte idrott fanns .., hur tomt skulle inte livet bli?

Jag går alltid och längtar till nästa OS.
Och nu till fotbollen med Henke i M.U.

Anonym sa...

Snacka om nerver..då menar jag tjejerna i skidskyttet. Tur med vädret hade dom också.
Fåglarna och jag vi gillar Ingrid Marie vi...dom köper jag så länge det går att få tag i dom svenska.
Adventtid = glöggtid

Moni sa...

Förutom att du vaknade gråtandes så låter det som en jätteskön dag! Och du beskriver den så himla bra! :)

Linda sa...

Panter: ja, nu är vi där igen, när det är måndag och vi tycker det är långt till fredag :)
Men bara vi blinkar så är vi där!

Ellis: jag var nöjd med filmen, på alla vis. Förstår inte alla som kritiserar sönder den. Tom Hanks har gjort massor av bra filmer! Tyckte han såg så smal ut i den här.

Elisabet: då är vi två, Anders och jag :)
Jag älskar sort och jag är ibland så uppeldad i tv-soffan så jag knappt kan sitta still. OS och VM är fantastiska idrottevenemang men oj så tomt det blir efteråt.

Gunnel: jag förstår inte hur de överhuvudtaget kan hålla geväret stilla, de där skidskyttarna, de imponerar stort.
Vi har ju alltid massor av äpplen, men jag får så ont i magen av dem. Dock funkar det bra med paj, så det brukar bli en del :)

Moni: det var en skön söndag, trots drömmen, men det var ju bara en dröm trots allt.