onsdag, december 27, 2006

Trött... Förfärligt trött.

Sov bara några ynkliga timmar i natt...
Har haft mycket att göra på jobb idag. Det är helt klart bättre att vara ledig.
Ville bara hem och slänga mig i soffan och slumra lite.

Men istället så blev det ilfart till min mamma. Den stackaren hade trillat i en trappa och fått foten under sig. Befarade det värsta, att den skulle vara bruten, men fick lugnande besked om att det bara var en otäck stukning. Hämtade henne på lasarettet och handlade mat och lite annat till henne. Installerade henne hemma med kryckor och allt och förbjöd henne att gå till jobb imorgon.
Nu sitter hon med benet högt och alla tänkbara apparater inom räckhåll.
Lilla mamsen då.
Till råga på allt så fick hon även glasögonen under sig så att de gick sönder.
Usch ja, det kunde varit värre, men så tråkigt för henne.

Nu är jag i alla fall hemma och jag har fått mat i magen.
Men jag är så trött så att det känns som om jag har imma på ögonen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

En olycka händer så snabbt och aldrig är man redo. Hoppas du får sov inatt och hoppas mamma din blir bättre fort.

Elisabet. sa...

Hälsa till din mamma så mycket!
Ja, det kan jag ju för övrigt göra själv.
Krya på dig Elisabet!!

Anonym sa...

Eländes elände, men det kunde ju gått värre. Hoppas att du är piggare idag och att din mamma mår lite bättre. Det gör ont sånt där, jag vet.

Lilla B sa...

Hoppas att allt bättrar sig illa kvickt!