lördag, december 30, 2006


Hade planer på att gå en lång, lång runda bland åkrarna idag. Ta lite foto, andas...
Men regnet vräker ner och jag tappade lusten fullständigt.
Har pratat länge med mormor, om allt mellan himmel och jord. En stund med mamma, foten är ännu lite bättre. Skönt!
Micke är iväg och handlar, jag slapp, vilket var en evig tur. Han ringde precis och det är kaos överallt.
Varför väntar alla in i det sista? Även vi alltså. Jag tänker på de som jobbar, att de bara orkar med alla ljud och halvstirriga människor.
Jag byter stol och fortsätter med pusslandet, men först måste jag tända fler ljus, det har blivit alldeles mörkt nu.

10 kommentarer:

qi sa...

Samma regn här... Och blåst! Inget utgångsväder, varken för katter eller människor.

Hoppas du får ett gott nytt år lindalotta!

Kram från qi

Tankevågor sa...

Grått och trist ute här också. Vi handlade igår men glömde förstås en del så man och son är iväg nu. Jag dricker te och myser här hemma själv.

Har ni en skiva som ni lägger pusslet på? Vi har det men lägger det på ett bord som vi inte behöver använda till annat. Vi får plocka ur katterna ur kartonglocken ibland. De älskar att lägga sig där och då är de ju i händelsernas centrum. :)

Hur gör Selma? Hjälper hon er att pussla? ;-)

Mildamakter sa...

Det verkar som om ni har det lika lugnt och skönt som vad vi har det :o)

Moni sa...

Här blåser det så mycket att vi knappt kunde gå när vi var ute för en stund sen.
Handlade gjorde vi som tur var i går, i alla fall det mesta, så i dag har vi bara myst framför tv:n.

HIMMEL vilket jättepussel du håller på med, människa! Jag blir matt bara jag ser det... ;)

Bloggblad sa...

Oj, det verkar mycket tuffare än dagens korsord som jag kört fast i.

Jag är den som åker på matinköpen... maken gör vad som helst för att slippa, så jag kan deala till mig rätt bra byten.

Linda sa...

Qi: Selma går ut två minuter och sen springer hon igen. Lite luft i nosen vill hon dock ha :)
Gott Nytt År till dig med! Kram

Londongirl: vi har en skiva under pusslet men vi har bara ett så stort bord och det är vårt köksbord. Men vi flyttar ner det på golvet när vi äter :)
Selma bryr sig faktiskt inte om pusslet, mer än när man tappar en bit på golvet, då springer hon dit och tittar, men sen är det inte mer med det.

Mildamakter: ja, idag har vi en riktigt skön dag!

Moni: det är vanebildande med pussel, det är så avkopplande och vi tycker det är roligt båda två.

Bloggblad: detta är ett långtidsprojekt :)
Hoppas du hittade ordet du sökte ;)
Micke bryr sig inte ett dugg om att det är knökafullt med folk i affären, jag däremot får krupp av bara tanken på det...

Anonym sa...

Å hjälp, vilket pussel! Förstår att det är ett långtidsprojekt...

Jag har inte handlat än. Jobbar ju i affär så jag hinner inte förrän i sista stund. :)

Anonym sa...

Ja det er vilt ute på affærer, vi måtte en liten tur innom idag och jag får panikk nesten med en gang.

Anonym sa...

Hei igjen min venn. Vil ønske deg ett gott nytt år. Hoppas dere får en fin kveld : )

Linda sa...

Monica: du tillhör ju en av dem som jag är så imponerad av, att du bara orkar! Men du kanske kan handla efter stängning? :)

Julie: jag förstår precis vad du menar, affärer ska helst vara tomma :) Fast inte alldeles tomma för de känner man sig så iakttagen ;)
Ett riktigt Gott Nytt År till dig också vännen! Kram