torsdag, december 07, 2006

Det ösregnar och blåser, på tvären!

Jag sitter inne i värmen, med tända ljus, och gläds över posten jag fick idag.
Alla foto från morfars sista tid kom idag. Jag har tittat på dem tusen gånger i datorn, men nu har jag fått dem framkallade allihop till mormor, så att hon kan få dem imorgon.
Å, vad jag har klappat på honom, min fine morfar.

I huset ljuder en underbar skiva med Il Divo som gulliga MildaMakter har skickat till mig. Deras röster, åh...
Tack snälla rara Du!

Imorgon är det gravsättning för morfar.
Jag ber om upehållsväder så att det blir en fin, ljus stund.
Känslorna kommer tillbaka, sorgen och saknaden...
Hoppas Du har det bra morfar, var du än är.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tror med SÄKERHET, att Din Morfar har det bra! Han umgås NU, med ALL Världens Bästa män o kvinnor.De andra kommer inte in i samma *rum*!
----------------------------------



Förlåt mitt mera *vardagliga* men jag vill veta hur Ugglorna har det, de små grodorna i Din källare...sover de?

Mildamakter sa...

Jag tror - precis som Eva - att din morfar har det bra nu, och att han finns med er ändå, även om han inte finns kroppsligen hos er.
Ska tänka på dig i morgon...*kram*

Moni sa...

Jag tror som dom andra!
Och han finns ju ändå med dig! Min bästaste morfar dog för ganska många år sen nu, men jag pratar med honom ganska ofta ändå.
Man kan göra det! :)

Anonym sa...

Jag ska tänka på Dig imorgon
@-->---

Linda sa...

Eva: jag hoppas du har rätt om morfar.
När det gäller ugglorna så trycker de inne i granarna och jag har bara sett dem vid ett par tillfällen, tror där är tre, men är inte riktigt säker. De trivs väl bäst när det är vindstilla så att de kan sitta och småmysa på en gren.
Grodorna ja... Jag har inte en aning! Förmodligen har de flyttat till ett bättre ställe, men jag vet inte alls.

Mildamakter: eftersom man tänker på honom så mycket så är han ju med på ett vis.
Tack för din omtanke. Kram

Moni: du är väl söt!! Jag klappade på fotona idag och pratade jättemycket med honom, det går ju hur bra som helst :)

Dakota: Tack vännen!

Elisabet. sa...

Så får man tro.
Man vill ju så gärna.
Vad skulle annars livet vara till för?
Bara leva och dö .., nä, så vill jag inte ha det.

Kram på dig.