lördag, december 09, 2006

Lördagkväll...
En lat härlig dag ligger bakom mig.
Jag har inte gjort många knop idag. Sett på skidskytte, köpt lite blommor, satt upp grane på trappräcket utomhus och däri en slinga med pytte-, pyttesmå ljus, som lyser lite lagom svagt utan att blinka :)

Sen blev det middagsförberedelser, skala, skiva, putsa, steka, puttra.
Medan middagen stod på spisen så spelade vi hederliga Fia med Knuff och skålade i gott italienskt rött.


Åt middag, kalops a´la min mamma som blev supergod!
Dock blir inte matbilden alls så aptitretande som Bert lyckas med...
Men till middagen drack vi mjölk :) Det är bara så att det är det som ska drickas till kalops!


Sen blev det glass till efterrätt och kaffe.
Nu sitter jag här och myser och bläddrar runt bland era sidor och må så bra, så bra.

Imorgon är det Julkonsert, En Hoppets Konsert, till förmån för alla HIV- och AIDS drabbade i världen.
Det kommer att bli en fin kväll.






ps: Elisabet, jag förlorade.......

10 kommentarer:

Anonym sa...

Skånsk kalops med morötter, Fick hemlängtan och blev jättesugen :-)

Anonym sa...

Skånsk kalops med morötter, Fick hemlängtan och blev jättesugen :-)

Linda sa...

Tina: är kalops skånskt? Eller jaha, det är skånskt med morötter kanske?
Det blev lite över, kom hit vetja och mumsa i dig när vi tittar på rymdfärden :)

Moni sa...

Oj vilken skön dag! Och bilderna utsrtålar så mycket värme att det smittar av sig!

qi sa...

Verkar vara precis en sån lördag du behövde! (Förutom att du förlorade i Fia förstås...)

Anonym sa...

Jag har för mig att kalops med morötter är Skånsk kalops, men blev lite osäker nu.... Ska kolla upp det :-). Rymfärden ja, dom kom iväg :-)och jag var vaken, det blev dock ingen kalops för mig.

Linda sa...

Moni: det var verkligen en riktig latdag igår, skönt!

Qi: ja, det var jätteskönt! Tyvärr är jag en ganska dålig förlorare, men igår kändes det inte så farligt :)

Tina: jag vaknade till 2.22 men orkade inte masa mig upp till tv:n.
Att du bara orkade :)

Mildamakter sa...

Mmm vad gott det lät med kollaps, det var länge sen vi hade det, får se till att det står lite oftare på menyn för det är ju bara sååå gott...

Anonym sa...

Nåja - Bättre att suddiga bilder smakar gott, än att bra bilder smakar sisådär.

:)

Linda sa...

Mildamakter: det sköter ju sig själv så jag förstår inte varför vi inte gör det oftare. Det är ju så gott!

Bert: Det var kanske vinet innan som gjorde sitt till :)