söndag, december 17, 2006

Söndag och jag känner mig bättre.
Har fyllt på fågelautomaterna, igen! Får springa ut emellanåt och stampa på verandan, stora fula kråkor skrämmer bort småfåglarna. De små sätter sig i trädet intill och väntar tills jag skrämt bort de stora sen sätter sig de små tillrätta igen och mumsar vidare.

Det blir en vända till mamma nu på eftermiddagen, lite adventsfika. Lussekatter och mammas mjuka pepparkaka med lingon, som Micke bara älskar.
Massor av skidor på tv, idag också :)

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ligger på soffan och har Kalle Pallanders seger i slalom .., nu fryser jag om tårna och kollar bloggar och man kan ju tro att alla bloggare är i rymden .., alldeles tomt är det .., det nästan ekar.

Elisabet. sa...

"har sett ..." .., ska det stå.

Anonym sa...

Vad skönt att du mår bättre! *kram*

Anonym sa...

Elisabet - jag är inte i rymden, men väl i kakbaksvärlden. =)

Anonym sa...

Mjuk pepparkaka slår vanliga pepparkakor med hästlängder.
Skynda nu långsamt så att du blir riktigt frisk.

Linda sa...

Elisabet: jag såg också när han susade nerför backen, det första åket. Sen följde jag längdåkningen. Skidor är härligt!
Inte i rymden, jag var i Lund :)

Ellis: ja, det är skönt om det ger med sig nu.
Vad ni har varit flitiga med baket idag :)

Panter: jag jobbar ju bara imorgon, sen är det lite möte på tisdag så det ska nog gå bra.
Tack för omtanken!