lördag, december 23, 2006

Jag är förvisad till bottenvåningen.
Micke slår in julklappar på ovanvåningen :)
Han svär långa ramsor emellenåt, han är inte så förtjust i paketinslagning...

Jag har varit ute en runda, det är samma gråväder som det varit hela hösten. Inte ett snömoln så långt ögat kan nå.
Mötte en man i shorts och trätofflor...
Lyssnar på julmusik och dricker kaffe. Levande ljus som doftar jul.
Jag har det ganska bra.

I eftermiddag börjar julfirandet.
Vi ska till mina svärföräldrar. Det blir julmat och julklappar.
Sen är kalaset igång.
Hoppas av hela mitt hjärta att vi kan få en lugn jul trots att vi ska fara land och rike runt. Men helst skulle man klonat sig så att man kunde vara på flera ställen samtidigt.

4 kommentarer:

qi sa...

Land och rike runt, känner igen situationen...

Hoppas du ändå kan finna ögonblick av ro och stillhet och en varm julkram till dig Lindalotta!

Linda sa...

Qi: ja, tyvärr blir det så...
Någongång ska det nog bli ändring så att man bara kan vara.
Men samtidigt är det skönt att träffa alla.
Var rädd om Dig och njut av julhelgen.
En varm kram tillbaka!

Anonym sa...

Jag vill bara ge dig en julkram och önska dig en riktigt God Jul!
Jag har precis kommit hem från jobb och ska snart iväg igen! Jag ska hem till mina föräldrar och bara koppla av o äta god mat!
Imorgon är det jobb mellan 8-12 o sen ska jag fira jul hos mina föräldrar!
Vi hörs vännen!
Var rädd om dig o hälsa Micke!

Linda sa...

Jennypenny: En riktigt stor kram tillbaka, från oss båda!
Det är tur att det finns sådana som du, som håller ställningarna på jobb så att "gamlingarna" kan vara hemma och vila :)
Hälsa så gott till hela din familj, krama mamma Lena extra från mig.
Hoppas ni får en skön julheg och att du kan koppla av ordentligt.
Var rädd om dig gumman.
Kramar