lördag, december 30, 2006

Vi har haft en otroligt skön och lat dag.
Vi har pusslat nästan hela dagen. Några bitar börjar komma på plats.

"Hittade" en låda med ljuvlig choklad i skåpet, som vi mumsade i oss. Japp, hela är slut!
God middag, kaffe på det och mer pusslande.
Emellan hann jag titta på "På Spåret" och jag blev väldigt imponerad av Johan Westers kunnande. Det tycker jag är manligt :)

Snart börjar årets sista dag.
Jag har haft sår i öronen under veckan på jobb, då det har önskats Gott Nytt År till alla kunder.
Det är en fin tanke och omsorg om varandra, men något som jag verkligen inte tycker om, det är uttrycket "Gott Slut". Det låter väl hemskt?
Eller det är bara i mitt huvud det klingar lite falskt?

Nu kryper jag ner med en bra bok och väntar på John Blund.

3 kommentarer:

Moni sa...

Haha, jag tycker att oxå att "gott slut" låter så domedagsaktigt. Då är "god fortsättning" lite mer positivt.
Och apropå det så vill jag önska dig ett riktigt bra 2007! :D
Kram Moni

Elisabet. sa...

Vad var det för bondbrud du och bloggblad hade sett på tv?

Linda sa...

Moni: tack!! För att du förstår vad jag menar :)
Gott Nytt År till dig med! Kram

Elisabet: .....bondens fru :)