måndag, december 11, 2006


Ledig måndag!
Hade små planer på en långpromenad bland åkrarna för att sen vända upp i byn och strosa omkring och njuta av julskyltningarna.
Men ute är det halv storm och regn så jag stannar inomhus och kurar istället.
Har flera böcker på lager och en hel del filmer också.
Selma ligger just nu på stolen bredvid mig, så jag tar nog henne med mig till soffan och myser :)

Det blev en lång dag igår. Genrep i kyrkan, konsert och sen stor middag i Stockholm. Det är en del intryck att smälta så det passar bra med en "soffdag".

8 kommentarer:

qi sa...

Soffa på lindalotta, jag har en känsla av att du behöver det!

Här är också regn på tvären...

Linda sa...

Qi: tack för uppmuntran att det är okej :)
Jag kommer nog igen vad det lider, men nu är det rekreation som gäller. Kram

Mildamakter sa...

Njut av din lediga dag, med det väder vi har idag kan/ska man helt enkelt inte göra något annat...*ler*

Elisabet. sa...

Jag är NÄSTAN klar med julkorten .., sen gick jag till rest. på gatan och köpte mig en dagens indiska lunch .., gud, så gott .., det är så starkt så man får hämta näsduken .., nu ska jag lägga mig på soffan och njuta av hyacintdoft och lyssna på en underbar skiva med julsånger av och med the Carpenters, jag tror att det är den underbara ellis som har förärat mig den!
Det är precis hennes sorts musik.
Och min med, för den delen.
Det hörs som om man sitter i ett amerikanskt hem med skjut-fönster och så Kalle-Anka-gran utanför och snö som faller förstås och alla är lyckliga i evigheters evighet.

Anonym sa...

Låter som en skön dag.
Men vädret...Nä, fy 17!!!

Hoppas du får en mys-pysig innedag. Håller med Elisabet ovan att julskivan med "Carpenters" är jättebra!

Tankevågor sa...

Låter så skönt att kura i soffan med katten. Här har det regnat och blåst och varit riktigt ruggigt.

Men har du varit i Stockholm på besök?

Anonym sa...

Låter som ett bra alternativ. Jag längtar till lovet. Kör till och från jobbet i mörker och regnet bara öser ner. Suck...

Linda sa...

Mildamakter: det är synd tt dagarna går så fort bara...

Elisabet: nu har jag pysslat några timmar, så jag är alldeles slut i huvudet..
Blir nyfiken på skivan, den får jag allt ta och lyssna på.

Annika: inga förändringar på väderfronten.. Allt är som vanligt, fast det känns ovanligt.

Londonirl: ja, Nobelfesten! Var inte du där? Jag hade jättetrevligt :)

Panter: likadant här, mörkt till och från jobb. Jag har faktiskt inga hela arbetsveckor på ett tag nu och det känns så lyxigt!