tisdag, december 19, 2006

Har vilat någon timme i soffan ikväll, fick jättetråkig huvudvärk när jag körde hem. Nu är den borta!
Har haft roligt sällskap i bilen, både upp och ner, så det blev många härliga skratt.
En person som jag känt i många år och som vi har umgåtts med i många olika konstallationer. Så många minnen vi hann gå igenom och tårarna rann emellanåt så som vi skrattade.

Nu är det kväll och jag har Selma bredvid mig på stolen. Micke jobbar länge, som så många gånger förr... Han gick till jobb innan mig i morse och jag vet inte ens om jag hinner träffa honom något mer idag.

Planerar lite i skallen inför morgondagen.
Det blir nog en lugn morgon med frukost och tidningsläsande från pärm till pärm. Sen tror jag att jag följer Anjas störtlopp på tv.
Sen är det nog dags att bege sig in till stan. Min ambition är att bli klar med alla julklappar imorgon. Små listor med julklappsidéer börjar ta form så det ska nog lösa sig.
Jag måste köra inom jobb en vända, fick meddelande av en arbetskamrat att två julklappar står och väntar på mig.

Postlådans innehåll idag:
1 st Sydsvenskan
2 st räkningar
6 st julkort
1 st ljudbok på CD
1 st almanacka för 2007 från Byggbutiken i byn
1 st DVD (vet inte vilken för den har jag inte öppnat)
1 st "Allt i Hemmet"
-och sist, men absolut inte minst:
1 st bulligt, vadderat kuvert...
Ut trillade ett underbart doftljus med minnen från sommaren, ett jättefint julkort med ett foto på den avsändande familjen + en CD skiva med 3 julsånger, en CD skiva innehållande 3 timmars julmusik samt en julklapp inslaget i vacker rött papper.

Allt från den underbart snälla och omtänksamma Ellis!
Ni skulle bara se fotot i julkortet, vilken härlig familj hon har. De är så fina allihop!!
Denna ljuvliga kvinna som har ett hjärta av guld!!
Tack goaste vännen!
Julklappen ska jag försöka spara till julaftons morgon...
Hm, vi får se hur det blir med den saken :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att du måste vänta! Lite diciplin tack ;-) vad roligt att få överrakningar så där. Jag ska jobba sista dagen i morgon, sen ska jag ha långa lata morgnar.
Ha det så mysigt i morgon!

Linda sa...

Panter: hrm... ja, nu när jag har berättat det så måste jag väl vänta :)