torsdag, december 07, 2006


För precis 3 månader sedan såg det ut så här utanför mitt fönster, den 7 sepember...
Då var det fortfarande varmt i havet och det badades till höger och vänster och man slängde sig i solstolen på alla lediga stunder.
Då visste man ingenting om idag.
Tur är väl det, egentligen...

Imorgon jobbar jag bara halv dag, sen bär det av mot Österlen, till kyrkogården.
Tänk om vi kan få lite fint väder imorgon, jag önskar det så mycket.

Eftermiddagen tillbringar jag med mamma hos min mormor, tror jag.
Sen är det helg och jag har klurat till mig lite ledighet, en fri måndag.
Det känns som en halv semester väntar på mig :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna för bra väder, det betyder mycket en sådan stund, att man kan få ta sig den tid man behöver.

Mildamakter sa...

Jag hoppas att ni hade en fin dag nere på Österlen.
Grattis till minisemestern, njut av den ;o)

Anonym sa...

Hoppas det gikk bra idag og at væderet var fint. Kramar

Anonym sa...

Nu får jag för din skull hoppas att du hade bättre väder än vad vi hade idag. Här är det över 10 grader varmt och det regnar, regnar och regnar och så blåser det också. Vad är det som händer??

Anonym sa...

Nu har jag också skaffat en blogg. Där skriver jag om hur man får till sin getgård med gårdsmejeri. Imorgon blir det julafton för mej. /Tove

Linda sa...

Panter: det blåste utav Guds nåde, men det var i alla fall uppehåll och det blev en fin stund.

Mildamakter: blåsigt, kallt, men inget regn. Det får jag vara nöjd med.
Nu ska jag njuta utav min ledighet. Har lyssnat på din skiva hela vägen fram och tillbaka i bilen idag :)

Julie: det gick bra idag, det var en fin stund, men lite jobbigt. Som sagt, så slapp vi regnet och det är jag tacksam över.

Gunnel: när vi satte oss i bilen efter gravsättningen så kom det några få regndroppar. Efter en timme vräkte det ner, och det var skönt att slippa stå ute då.

Torparfrun: välkommen till bloggvärlden!! Så roligt att allt trillar på plats nu och att vi kan få följa med dig. jag har redan varit och hälsat på hos dig :)
Lycka till!!