onsdag, december 20, 2006

Tro det eller ej, men jag fick tag i allt jag ville idag!
Jag kom iväg i bra tid och fick handlat i ganska behaglig atmosfär, inte alltför trångt eller för långa köer. Det var smidigt.
När jag kom hem slog jag in alla julklapparna och skrev namnlappar. Nu ligger de bara och väntar på att levereras.

Jag fick lägga dit min egen som jag fått av Ellis, eftersom det inte finns en enda till mig i högen annars...

Första semesterdagen är till ända och jag har varit igång hela dagen.
Imorgon blir det betydligt lugnare.
Jag ska gå en runda på byn, ordna några små ärenden och bara njuta av att jag är ledig.

När mörkret sänkte sig ikväll så kröp jag upp i soffan och drack glögg och mumsade på pepparkakor med Svart Castello - ljuvligt!
Än finns det lite kvar så jag skyndar tillbaka :)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Svart castello, jag trodde det bara fanns blå och vit..? / Qi

Linda sa...

Qi: jag vet helt ärligt inte om den går att köpa som konsument.
Vi säljer den till sorhushållsgrossister, den är fantastiskt god och har en härlig, åttakantig form!

Tankevågor sa...

Här finns svart castello i likadana såna där halvmånar som blå och vit. Jättegod tycker jag med.

Linda sa...

Londongirl: tack för info! Jag visste faktiskt inte om det fanns. Jag har fått denna från jobb - hela 1,4 kilo!

Tankevågor sa...

vilket bra jobb du har! :)
I min värld (skolans) har vi inte råd med sånt. Man får vara glad om man får en almanancka!

Linda sa...

Londongirl: nu är det på tvären!
Det kan gå ett halvt år utan en smula ost, och just nu ljuger jag inte, om jag säger att vi har 25 kg i kylskåpet.

Anonym sa...

Oj LindaLotta. Jag tror du nästan bräcker mitt ostlager. Fast lite mera getost än så kanske jag fortfarande har att lagras i jordkällaren.

Mildamakter sa...

25 kg ost?!?!...lyckliga du ;o)
Vilka läckra paket du har gjort, och så skönt det måste vara att vara helt klar, jag har fortfarande två små paket kvar...

Linda sa...

Tove: getosten har inte fått någon plats ännu, men det finns alla andra möjliga sorter.
Det blir en del julklappar, tror jag.

Mildamakter: vi älskar ost båda två, men det är helt omöjligt att hinna med att äta allt. Men man känner sig onekligen rik :)

Anonym sa...

Det är så gott med mögelost och pepparkaka. Det måste jag ha ikväll.

Bloggblad sa...

Vilka jättefina paket! Håller du kurser? Jag brukar tröttna när jag kommer till snöret...

Linda sa...

Tina: ja det är jättegott! Fast vi lär väl röttna innan vi har ätit upp allt ;)

Bloggblad: jag älskar att slå in paket! Vissa år har jag lackat alla också, men det orkade jag inte igår...
De var så vänliga i affärerna igår, ville slå in dem till mig och blev nästan lite stötta när jag tackade nej.

Moni sa...

Vilka underbara bilder!
Några inlägg högre upp skriver du att du inte har nån julkänsla, men det har jag när jag ser dom här bilderna! :)

Linda sa...

Moni: du är då för snäll :)
Det kommer väl så småningom...
Hoppas jag!